Gå direkt till innehåll
engcons nya förbättrade maskinfäste för grävmaskiner i storleken 12–19 ton ute på marknaden nu

Pressmeddelande -

engcon arbetar ständigt med att förbättra sina produkter, alltid med slutkunden i fokus. Som ytterligare ett steg framåt för att förbättra för slutkunden lanserar engcon ett nytt förbättrat maskinfäste för grävmaskiner i storleken 12–19 ton.

Förutom att maskinfästet blir starkare kommer eftermonteringen med EC-Oil block att bli enklare eftersom det nya maskinfästet inte längre innehåller slangar och minimerar risken för läckage. Slutkunden kommer också att märka att det nya fästet har ett ökat hydrauliskt flöde.

– Tack vare vårt innovationsdrivande arbete med fokus på slutkunden kan våra kunder lita på att engcon alltid levererar toppmodern teknik. Vårt paket ska vara den helhetslösning och den premiumprodukt som våra kunder vill ha, nu och i framtiden, säger Martin Engström, produktchef på engcon.

Fördelar med förbättrat maskinfäste S60:

• EC-Oil block utan slang som ger längre livslängd och lättare för service, underhåll och eftermontering.
  • Förstärkt konstruktion både i sidled och i grävriktningen.
  • Ökad stabilitet runt infästningspunkter mot maskinen som bidrar till en trevligare körkänsla.
  • Förbättrad och mer flexibel slangdragning mellan grävmaskin och maskinfäste.
  • Bultad lyftkrok samt möjlighet med lyftöra.