Kristina Magnusson, kommundirektör i Ängelholms kommun Foto: Anders Andersson

Kristina Magnusson på plats som ny kommundirektör i Ängelholm

Idag tillträder Kristina Magnusson sin tjänst som kommundirektör i Ängelholms kommun. Hon ser fram emot att tillsammans med medarbetarna leda sin hemstad in i framtiden.

Kristina Magnusson kommer från ett uppdrag som stadsbyggnadsdirektör i Helsingborg där hon arbetat sedan 2012. Dessförinnan har Kristina arbetat som kommunchef i Bjuv, byggnadschef i Halmstad och administrativ chef vid tekniska förvaltningen i Höganäs. Kristina Magnusson är utbildad inom försvaret och har arbetat som yrkesofficer med teknisk bakgrund på dåvarande F10 i Ängelholm.

– Det är glädjande att Kristina Magnusson nu är på plats och vi kan fortsätta det viktiga arbetet att utveckla Ängelholm. Vi har ett stort arbete framför oss och med Kristina som ledare för kommunorganisationen kommer vi kunna anta utmaningarna med kunskap, mod och engagemang, säger Robin Holmberg (M), kommunstyrelsens ordförande i Ängelholm.

– Det känns fantastiskt att kliva in i rollen som kommundirektör här i Ängelholm. Tillsammans med medarbetarna ska vi göra vårt allra bästa för att stärka det som är bra och utveckla det som kan bli bättre, säger Kristina Magnusson, kommundirektör i Ängelholm.

Ängelholms nya kommundirektör börjar i en tid då många verksamheter är ansträngda till en följd av Covid 19-pandemin.

– Det är en hård belastning på verksamheterna just nu, många är slitna. Men vi måste hålla ut. När coronakrisen är över ska vi ta vara på det vi lärt oss och ta med det framåt. Vi har under en kort tid lyckats ställa om på många sätt, vi samarbetar över gränser och har utvecklats snabbt digitalt. Men först måste vi tillsammans ta oss igenom krisen som hela världen befinner sig i, säger Kristina Magnusson.

Kristina Magnusson, kommundirektör i Ängelholms kommun
kristina.magnusson@engelholm.se