Pressinbjudan till dialogmöte om framtidens stationsområde

Lördag den 16 april, klockan 10-12, hålls ett dialogmöte med kommunens invånare och företagare om framtidens stationsområde. Dialogmötet hålls av den politiska styrgruppen för projektet Stationsområdet.

Framtidens stationsområde ska erbjuda ett levande stadsliv med nya offentliga platser, attraktiva mötesplatser och en tryggare miljö för de som passerar och vistas på platsen. Hur vill ängelholmarna själva bo, leva och verka här?

Ängelholms kommun har tagit fram en strukturplan över området och nu bjuder vi in kommunens invånare och företagare att delta i stadsutvecklingen. Syftet med detta dialogmöte är att skapa en bred och tydlig bild av stadsdelens unika kvaliteter och egenskaper och diskutera platsens möjligheter och utveckling.

Dialogmötet hålls av den politiska styrgruppen för projektet Stationsområdet. På plats finns även tjänstepersoner. Processledare under mötet är SUDes URBAN LAB, från Lunds Universitet, som konsulterat i framtagandet av strukturplanen för stationsområdet.

Dialogmötet hålls i Sockerbruksskolan matsal, Norra Sockerbruksgatan 5 i Ängelholm.

www.engelholm.se/stationsomradet

Planarkitekt
Katja Berg
katja.berg@engelholm.se