Välkommen till JOBB24 - Ängelholms största jobb- och utbildningsmässa

Välkommen till JOBB24 - Ängelholms största jobb- och utbildningsmässa

Söker du nytt jobb eller en spännande utbildning? Då ska du besöka Ängelholms största jobb- och utbildningsmässa den 8 februari på Catena Arena.

För sjunde året i rad arrangeras mässan som lockar flera hundratals besökare varje år. I år finns många jobb att söka och runt 50 utställare i foajén och på Arenatorget inne på Catena Arena. Nytt för i år är ett större fokus på utbildningar där fler utbildningsföretag än tidigare kommer vara på plats.

— Det finns ett stort intresse för utbildningar och i och runt om Ängelholm finns flera utbildningsmöjligheter. Under mässan kan besökarna bli inspirerade och få hjälp att hitta en utbildning som passar just dem, säger Jonas Elfving, enhetschef för vuxenutbildning och arbetsmarknad.

Det är även en stor bredd på antalet jobb som går att söka. Det kommer bland annat erbjudas jobb inom olika branscher som till exempel vård- och omsorg, förskola, park- och trädgårdsarbetare, lager, administration, service, säsongsarbete och många fler.

— I år har mässan ett riktigt bra utbud av spännande jobberbjudande från såväl små som stora företag och organisationer. Vi är mycket glada att så många valt att ställa ut på Ängelholms jobbmässa för att hitta rätt kompetens, säger Andreas Jarud, vd på Ängelholms Näringsliv.

Söker du utbildning?

Det kommer finnas en särskild del för dig som är intresserad att utbilda eller vidareutbilda dig inne på Arenatorget. Där kan du möta representanter från vuxenutbildningar, högskolor, yrkeshögskolor, folkhögskolor och även utbildning utomlands. Tillsammans med dem får du hjälp att hitta en utbildning som passar dig!

Söker du jobb?

På JOBB24 får du möta cirka 50 arbetsgivare med rekryteringsbehov inom bland annat försäljning, vård- och omsorg, lokalvård, förskola, restaurang och administration. Det kan handla om fasta tjänster, vikariat, sommarjobb och andra anställningsformer.

Ta chansen att presentera dig själv och kanske blir just du inbokad på en intervju direkt på plats. På plats kan du även få hjälp med ditt CV och få många värdefulla jobbsökartips.

Om mässan

JOBB24 arrangeras av Ängelholms kommun, Ängelholms Näringsliv AB och Rögle BK.

När: Torsdag den 8 februari 2024, kl 14:00-17:00

Var: Catena Arena, Ängelholm

Fri entré för alla besökare!

Det är fortfarande fritt fram för företag att anmäla sig som utställare. Skicka in er anmälan senast den 15 januari 2024.