Nytt parkettlim som kombinerar det bästa av två världar!

Den helt nya STP-teknologin i UZIN MK 200 kombinerar på ett idealiskt sätt fördelarna hos 1-K PUR och silan. Limmets optimala styrka minimerar trägolvets rörelser så att resultatet blir en perfekt och estetiskt tilltalande golvyta.

Det nya MK 200 från UZIN är vatten- och lösningsmedelsfritt och limmar de flesta typer av parkett, tiljor, rökt ek, exotiska träslag och kubb. Det fungerar lika bra på sugande som icke sugande underlag. Limmet är lätt att arbeta med och synliga rester tas enkelt bort ifrån golvytan.

Sedan 1994 har Englund-Gruppen haft agenturen för Uzin Utz AG som i mer än 50 år varit ett välkänt begrepp i golvbranschen. Ett stort know-how och ett utpräglat systemtänkande har resulterat i många praktiska lösningar med högt ställda krav på hållfasthet och snabbhet.

Ytterligare frågor besvaras av av Stefan Englund på telefon 031-670 170 eller Marie Celano på telefon 040-18 47 90.

– Förutom de optimerade egenskaperna hos MK200 är det glädjande att kunna erbjuda ett kvalitetslim till 15 % lägre pris jämfört med föregångaren MK100, säger Stefan Englund på
Englund-Gruppen.

• Arkitektur

Englund-Gruppen Sverige AB är moderbolag inom Englund-Gruppen med verksamhet i Göteborg, Stockholm, Malmö och Kalmar. Koncernen har en omsättning på drygt 80 Mkr och sysselsätter idag ca 20 personer. Englund-Gruppen är helt inriktad på golv i olika former och har ett nära samarbete med flera av branschens ledande beläggningstillverkare.

Marie Celano

Presskontakt Marknadskommunikation 0704-378914