Nina Lindgren, Roger Sjögren & Kabir Qurbanov

Nyhet -

Enstar förstärker Projektorganisationen ytterligare med gedigen erfarenhet och unga talanger

Enstar har utvecklat projektportföljen starkt det senaste året och har behövt förstärka upp projektorganisationen. Under hösten 2019 så har bolaget förstärkt projektavdelningen med 3st nya personer. Roger Sjögren som Installationssamordnare/Driftsättare samt Nina Lindgren och Kabir Qurbanov som Assisterande Projektledare.

Nina

Nina har nyligen tillträtt sin tjänst och har direkt bidragit till flera av våra pågående projekt.

”Det som jag fastnade för med Enstar är deras vision om att bli ledande inom förnybar energi men också medarbetarnas stora driv och passion för företaget. På Enstar tror vi på framgången med att arbeta i team och agera lösningsorienterat, för att nå ett gemensamt mål. Medarbetarnas breda kompetens och förmåga att föra vidare kunskapen inom företaget ser jag som en stor inspirationskälla, säger Nina Lindgren.”

Till sommaren avslutar Nina sitt sista år på Kungliga Tekniska Högskolan, där hon har studerat till Civilingenjör inom Samhällsbyggnad. Tidigare har Nina arbetat i kombination med hennes studier som biträdande arbetsledare på ett byggföretag.

"Med den energi och drivkraft som Nina har, bidrar hon redan till att gruppen skapat bättre momentum, vi är mycket glada över att hon valde att komma till oss på Enstar, säger Johan Asterdahl."

Roger

Roger kommer till bolaget med sin breda kompetens och långa erfarenhet från många olika områden och roller inom förnybar energi, vilket gör honom till en viktigt kugge för bolaget. Roger har rollen som Installationssamordnare, en mycket viktig roll för att säkerställa kvalitén i våra projekt.

”En dag på jobbet kan se olika ut med telefonsamtal med beställare, installatörer samt kontakt med Projektledare och Konstruktörer på vårt kontor för att reda ut frågeställningar och planera inför driftsättningar, säger Roger Sjögren”

Roger har dom senaste 8 åren jobbat som Projektledare/Kalkylator för bergvärmeinstallationer till fastigheter. Roger kommer senast från Sens.

”Känslan på Enstar AB är att här finns all samlad kompetens inom väggarna och även våra underentreprenörer är involverade i våra tekniska lösningar. Det känns som vi är starka jämfört med tidigare företag jag kommer från samt att det är en härlig atmosfär på Enstar, fortsätter Roger”

”Roger har snabbt kommit in i rollen och även i företaget och gör redan stor skillnad med sitt lugn, trygghet och kompetens för inte bara projektgruppen som han tillhör utan för samtliga enheter inom bolaget. Denna rekrytering kommer ge oss en väldigt bra plattform att växa vidare på, säger Johan Asterdahl”

Kabir

Kabir har under hösten påbörjat sin anställning som Assisterande Projektledare inom bolagets Projektavdelning och kommer tillsammans med Nina att bidra mycket till bolagets fortsatta utveckling.

”År 2014 började jag studera Civilingenjör inom Energisystem på Mälardalens högskola. För mig blev Enstar de givna valet efter min examen våren 2019, eftersom jag har fått varma rekommendationer av alumner från högskolan och även ett väldig bra första intryck. Det bästa med Enstar är att jobbet består av varierande arbetsuppgifter inom förnybar energi samt den goda gemenskapen vi har inom företaget, säger Kabir Qurbanov”

”Vi är väldigt glada att vi lyckats knyta till oss Kabir som är en väldigt driven person som kommer tillföra mycket för bolaget, våra kunder och leverantörer, säger Johan Asterdahl"