Magdalena Bentéus, Koordinator, Ferla

Energiförvaltning förstärks ytterligare med fokus på kundvård

Ferla fortsätter att utveckla affärsområdet Energiförvaltning och har nyligen välkomnat Magdalena Bentéus till sitt team. I sin roll som Koordinator kommer Magdalena att agera som den primära kontaktpunkten för bolagets kunder, med ansvar för att planera och schemalägga både servicebesök och övriga avtalsmässiga åtaganden. Genom att hantera den dagliga planeringen effektivt, kommer Magdalena att möjliggöra för Energiförvaltning att möta den ständigt växande efterfrågan.

Med över 30 års erfarenhet från byggbranschen och ledande företag såsom Skanska, Svenska Bostäder och JM, har Magdalena en gedigen bakgrund och en djup förståelse för kundvård och service. Hennes exceptionella förmåga att koordinera och effektivt hantera den dagliga logistiken i sitt arbete är en av hennes mest framstående kvaliteter.

Hennes beslut att ansluta sig till Ferla speglar en strävan att påverka och en stark tro på förnybar energi som nyckeln till framtiden.

-Varför valde du att börja arbeta på Ferla?

”Efter 30 år i en och samma bransch var det dags att tänka på hur jag kan vara med och påverka ur ett större perspektiv inom energieffektivisering och jag hade hört väldig gott om Ferla. När jag väl blev erbjuden den här rollen var valet enkelt.”, säger Magdalena Bentéus, Koordinator, Ferla.

-Vad, enligt dig, är det bästa med Ferla?

”Att Ferla prioriterar kundens bästa, särskilt när det gäller energieffektivitet, ekonomisk hållbarhet, samt bolagets möjlighet att erbjuda helhetslösningar, vilket förenklar det för kunderna. Vi strävar efter att samarbeta med våra kunder för att inte bara tillgodose deras behov, utan också att tänka gemensamt på framtidens klimat och den betydande påverkan vi kan ha på vår värld.”, säger Magdalena

”Jag är väldigt glad att få rekrytera Magdalena Bentéus till vårt team, hon kommer med en imponerande bakgrund och erfarenhet inom byggbranschen. Magdalena har ett enormt driv och engagemang vilket ger mycket positiv energi till den övriga organisationen. För oss är det viktigt att få in personer med nya infallsvinklar för att ständigt utvecklas som bolag. Magdalena kommer att lägga stor vikt på kundfokuserade serviceinsatser framöver till våra befintliga och nya kunder.”, säger Kenneth Frisk, Driftchef, Ferla.