David Lungren, Ferla

Ferla stärker upp teamet inom Energiförvaltning med ytterligare rekrytering av Energitekniker

Ferla fortsätter sin tillväxtresa med ett särskilt fokus på utveckling av affärsområdet Energiförvaltning. För att möta den växande efterfrågan inom Energiförvaltning, förstärker bolaget sin Drift- och serviceorganisation med ytterligare en driven Energitekniker, David Lundgren, som har en lång erfaren inom fastighetsförvaltning och teknisk drift.

David har en gedigen bakgrund inom fastighetsförvaltning, med olika befattningar såsom fastighetsansvarig på Bravida och som styr- och regleransvarig på Scandic Hotell Stockholm City. Hans yrkesresa inleddes med en utbildning inom bygg, emellertid insåg han snabbt att hans sanna passion och talang låg inom driftteknik. En betydelsefull vändpunkt i Davids karriär inträffade när han erbjöds en möjlighet att arbeta på Fortum Högdalen, ett kraftvärmeverk, där han fann sitt driv inom drift- och teknisk förvaltning. Vidare har han även jobbat som ventilationsmontör vilket har bidragit ytterligare till att förstärka hans professionella kompetens och förberett honom för den framtid inom tekniskförvaltning som han strävat mot.

Varför valde du att börja arbeta på Ferla?

Det är företagets breda expertis och målinriktade arbetskultur, vilket skapar en attraktiv arbetsmiljö där jag ser mig själv kunna växa och trivas lång tid framöver.”, säger David Lundgren, Energitekniker, Ferla.

Vad, enligt dig, är det bästa med Ferla?

"Som jag betonade tidigare, den omfattande och mångsidiga expertisen inom teknikområdet, vilket är min passion. Men framför allt är det den interna satsningen som ger mig en oöverträffad känsla av tillfredsställelse inför varje arbetsdag! Jag har aldrig tidigare känt mig så motiverad och engagerad. Jag rekommenderar starkt att söka hit om man får möjligheten!", säger David.

"David är en trygg och pålitlig medarbetare för vårt team. Han är van vid att hantera flera uppgifter samtidigt, vilket är särskilt fördelaktigt med tanke på vår pågående tillväxt inom Energiförvaltning. Hans gedigna erfarenhet inom styr, drift och ventilation ger oss en stabilitet och skapar en trygghet för hela teamet men också för våra kunder.", säger Kenneth Frisk, Driftchef, Ferla.