fv. Yobel Tesfamhret & Martina Sekkenes

Talangduo förstärker ingenjörsteamet

Marknaden för energieffektiviseringstjänster har aldrig varit större på grund av rådande energikris.

För att möta denna ökade efterfrågan på Bolagets tjänster förstärks nu Energi & Design teamet med ytterligare energiingenjörer.

Yobel Tesfamhret har rekryterats som Energiingenjör. Han är utbildad civilingenjör inom energiteknik från Umeå Universitet. Han kommer närmast från SVEFAB där han jobbat som Energiexpert/analytiker.

”Jag valde Enstar för det kändes helt rätt och att jag skulle passa bra in i Energi & Design teamet. Det bästa med bolaget är framför allt kollegorna som är väldigt hjälpsamma och trevliga! Utöver det innefattar rollen varierande arbetsuppgifter vilket gör vardagen mer dynamisk, säger Yobel Tesfamhret, Energiingenjör, Enstar AB”

Martina Sekkenes går också in som Energiingenjör. Hon är utbildad civilingenjör inom Energi och Miljö på KTH med en master inom hållbar energiteknik med inriktning solenergi.

”Jag valde Enstar för min vän och nuvarande kollega Emma berättade så gott om bolaget, och tjänsten energiingenjör var precis vad jag sökte! Rollen är både teknisk och social vilket passar mig bra. Vidare så känns det såklart värdefullt att bidra till ett mer hållbart samhälle med mer förnybar energi, säger Martina Sekkenes, Energiingenjör, Enstar AB”

”Vi har fullt upp i ingenjörsteamet och därför känns det extra roligt att lyckas rekrytera två grymma talanger som Yobel och Martina! De har båda på kort tid blivit en viktig del av teamet och bidrar med både erfarenhet, driv, positiv energi och struktur. De kommer att vara en viktig del av vår spännande resa framåt, säger Jessica Torssell, Avdelningschef Energi & Design, Enstar AB”