Fem tips för en bra företagsblogg!

Så här säger Björn Sennbrink, Wordpresskonsult, om varför man skall företagsblogga:

"-När allt tal om hur viktigt det är med social media, riktig interaktion och relationsbyggande med sina intressenter klingat av framstår företagsbloggen fortfarande som ett av de bästa förslagen på hur företag, organisationer och egentligen vem som helst kan omsätta kostnader till lönsamhet."

Men du kan inte bete dig som du gör enom vanlig marknadsföring! Bloggosfären är driven av människor som delar, som bygger relationer och som är passionerade inför ett ämne. Att då försöka kommunicera sitt kommersiella budskap mitt i detta mänskliga mingel fungerar ganska sällan. Det kan tom väcka ilskna reaktioner. En reaktion som du inte vill skall vara förknippat med ditt varumärke.

I denna videon ger jag dig några grundbultar kring hur du bör tänka för att få din bloggsatsning  som företagare att lyckas:

• Din blogg kan läsas av många men när du skriver, skriv till en person specifikt
  • Var social
  • Låt din blogg vara en resurs
  • Var genuin
  • Omvärldsbevaka

Följer du dessa råd och har ett långsiktig engagemang inför ditt företagsbloggande, då kommer du göra ett avtryck och människor kommer få en annan uppfattning om ditt företag och varumärke.

Bilden ovan beskriver vad man kan uppnå om man följer dessa råd. Det är Bineros företagsblogg som lyckats med konstycket att få upp ett produkterbjudande på bloggportalen Knuff.se. Man kan bara vara så kommersiell om man har en stark förankring i bloggosfären. Något du kan få om du följer dessa råd

• företagsbloggar
  • företagsblogg
  • bloggar