Sveriges ungdomars syn på entreprenörskap

Joel Falck och Anton Malmberg är två unga grabbar som inte alls är okända i internetkretsar. De har trots sin unga ålder(18 år) drivit flera kommersiella internetprojekt.

Just nu satsar Joel och Anton på två projekt. Dels driver de Muminmuggar.se, en e-handelsida kring de kända Muminmuggar från Arabia. Ur detta e-handelsprojekt kom man fram till att det fanns efterfrågan på en annan tjänst, plattformar för e-handel. Eftersom Muminmuggar bygger på Wordpress, ett stort globalt open Source System för innehållshanterig och bloggar, så har man även börjat sälja en version av Wordpress som är anpassad för e-handel. Ur Muminmuggar hittades en helt ny affär kring att hjälpa e-handlare.

I videon nedan kan kan ni lyssna själva på Anton och Joel berätta om sitt entreprenörskap:

• företagande
  • unga entreprenörer
  • entreprenörer
  • entreprenörskap

Disruptive är Sveriges ledande blogg om online entreprenörskap och onlinekommunikation med ca 2500 läsare i veckan. Disruptive är rankad top50 viktigaste bloggar Sverige av bloggsökmotorn Twingly! Disruptive drivs av Peter Sandberg och Christian Rudolf