Vad Google lär dig som online entreprenör!

En av Googles framgångskoncept är att hela tiden ge dig som kund feedback. Detta kan vara trafikdata, avslut, hur länge personerna stannar på din blogg eller hur mycket pengar du tjänar på dina besökare. Denna feedback får dig som kund att kontinuerligt investera mer i kampanjer på Google av det enkla skälet att det är enkelt att mäta lönsamheten och de investeringar du gör, har en omgående avkastning.

-"Om du kan bygga ett företag som för varje spenderad krona ökar vinsten med ytterligare en för dina kunder och se till att dom vet det, kan mäta det och förstå det, då är du världens mest framgångsrika företagare. Jag är beredd att sälja allt jag äger och ge pengarna till dig om du kan greja det. " Magus Bråth, Google expert, om att hjälpa kunden tjäna pengar.

Kan du tydligt visa och kontinuerligt kan tjäna mer pengar åt dina kunder kommer de köpa mer och mer av dig och din affärsmodell skalar upp dramatiskt. Precis som Googles affärsmodell skalat upp så mycket att det är synonymt med internet!

• google
  • entreprenör
  • feedback

Disruptive är Sveriges ledande blogg om online entreprenörskap och onlinekommunikation med ca 2500 läsare i veckan. Disruptive är rankad top50 viktigaste bloggar Sverige av bloggsökmotorn Twingly! Disruptive drivs av Peter Sandberg och Christian Rudolf