E.ON förvärvar elnätområde från Kramfors Energi

E.ON förvärvar elnätområde från Kramfors Energi

Den 2 april 2013 tar E.ON över Kramfors Energiverks nätområde.  Det innebär att E.ON Elnät Sverige blir ny nätägare och avtalspart för de cirka 5 000 nätkunderna i Kramfors Energiverks område.

- Förvärvet innebär att vi tar över en väl fungerande verksamhet, ett välskött nät och inte minst goda kundrelationer. Vi är mycket angelägna om att ta vårt ansvar för att bibehålla och stärka dessa, säger Per-Olof Lindholm, VD för E.ON Elnät Sverige AB.

Sedan 2006 har E.ON vädersäkrat över 23 000 kilometer ledning vilket resulterar i färre och kortare avbrott för kunderna.

- E.ON arbetar aktivt för att säkerställa hög kvalitet vad det gäller både leveranssäkerhet och kundförtroende. Något som mycket väl matchar vår tro och det grepp vi har tagit. Därför är jag övertygad om att detta ägarbyte kommer att innebära en minst lika bra situation som tidigare för nätkunderna i Kramfors, säger Per-Olof Näsström, ordförande i AB Kramfors Energiverk.

E.ON Elnät äger kringliggande nät och har därför möjlighet att på ett effektivt sätt ta över såväl drift som underhåll av nätet i Kramforsområdet.

För mer information kontakta:Jakob Holmström, informationschef E.ON Elnät, tel: 0703-25 14 15

• Energi

• elnät
  • e.on sverige

E.ONs pressjour 040-255540

Presskontakt 24-timmarsservice för dig som är journalist.
Ann-Nina Finne

Presskontakt Head of Corporate Communication & Public Affairs +46 70 540 21 56