Diakonia valde Meridium som leverantör av ny Episerver-lösning

Episerver-partnern Meridium inleder samarbete med ytterligare en biståndsorganisation. Uppdraget omfattar koncept och design, utveckling, drift samt service och support för i dagsläget sex webbplatser.

Diakonias webbnärvaro har det övergripande målet att bidra till ökad kännedom och ökad insamling. Den nya webbplatsen ska också bidra till att tydliggöra Diakonias identitet och hur organisationen skiljer sig från andra biståndsorganisationer. Webbnärvaron ska inge förtroende och kommunicera Diakonia som en seriöst och transparent organisation som med genuint engagemang och hög kompetens arbetar för att förändra världen.

Lösningen bygger på Episerver 7 CMS med Episerver Find som sökfunktion. Utöver Diakonia arbetar Meridium sedan tidigare med biståndsorganisationerna Svenska Röda Korset och Rädda Barnen.

Jenny Westerberg, marknadschef Sverige, 070-140 71 40, jenny.westerberg@episerver.com

Episerver är ett svenskt programvaruföretag som utvecklar publiceringsverktyg samt lösningar för e-handel och digital marknadsföring. Mer än 4 700 kunder världen över använder Episervers plattformar som kombinerar innehåll, e-handel och marknadsföring i flera kanaler. Huvudkontoret ligger i Stockholm, där även avdelningen för forskning och utveckling har sin bas. Episerver har även kontor i Australien, Danmark, Finland, Neder­länderna, Norge, Spanien, Storbritannien, Sydafrika och USA. Se även www.episerver.se