Episerver utökar i Sverige – öppnar kontor i Göteborg

Programvaruföretaget Episerver fortsätter att växa i Sverige och öppnar den 1 mars ett kontor i Göteborg. Mathias von Krusenstjerna har rekryterats som Regional Sales Manager med placering på Göteborgskontoret.

Stockholmsbaserade Episerver gick nyligen samman med amerikanska Ektron och har nu bildat ett globalt företag med lösningar för att skapa digitala upplevelser. Episervers plattform kombinerar innehållshantering, e-handel och marknadsföring i flera kanaler för att stödja strategisk kommunikation och försäljning på nätet.

Mathias von Krusenstjerna ska i sin roll som Regional Sales Manager vara med och stärka Episervers närvaro i västra Sverige, och ansvara för företagets relationer med både kunder och partner i regionen.

Mathias har mångårig erfarenhet från marknadsföring och it med tyngdpunkt på digitala kommunikationskanaler. Närmast kommer han från en befattning som försäljningschef och affärsutvecklare på Episervers partner DQC.

• ektron
  • göteborg