Episerver förstärker i Malmö med Filip Gondek

Erfaren Episerver-utvecklare blir lösningsarkitekt

Episerver har anställt Filip Gondek som lösningsarkitekt. Han kommer närmast från Knowit där han arbetat som utvecklare med Episerver och SharePoint och har även tidigare konsulterfarenhet från SYSteam och Sogeti. Filip är den senaste rekryteringen till Malmö, där Episervers kontor öppnade i våras.

– Det är roligt att kunna möta efterfrågan på Episerver-kompetens genom att knyta till oss en utvecklare som helt och hållet behärskar vår plattform. Filip blir en viktig kugge i vårt lagbygge på kontoret i Malmö och självklart också ett fantastiskt expertstöd för våra kunder i södra Sverige, säger Nils Qvarfordt, försäljningschef för Episerver i Sverige.

Jenny Westerberg, marknadschef Norden, 070-140 71 40, jenny.westerberg@episerver.com

• Datorer, datateknik, programvaror

• personalisering

Episerver kopplar samman e-handel och digital marknadsföring för att hjälpa företag skapa unika kundupplevelser som genererar affärsresultat. Episervers Digital Experience Cloud kombinerar innehåll, e-handel och marknadsföring i flera kanaler för att stödja strategisk kommunikation på nätet, från avancerad optimering, skapande och hantering av leads, till konvertering och försäljning. Med ett etablerat partnernätverk och ekosystem för digitala upplevelser, gör Episerver det möjligt för digitala ledare att anamma digitalt transformerande strategier för att leverera enastående upplevelser för sina kunder. Episerver grundades 1994 och har kontor i USA, Sverige, Danmark, Norge, Finland, Nederländerna, Sydafrika, Australien, Singapore, Spanien, Förenade Arabemiraten och Storbritannien.