Jessica Dannemann ny Head of Episerver´s Worldwide Partner Ecosystem

Stockholm, 1 oktober 2020 – Jessica Dannemann har utsetts till Head of Episerver´s Worldwide Partner Ecosystem. Tillbaka från föräldraledighet kommer hon leda strategin och arbetet med att sätta en ny branschstandard där digitala team kan skapa unika kundupplevelser genom experiment och optimering.

Kort efter tillkännagivandet av köpet av Optimizely, ledare inom experiment och optimering, stärker Episerver sin ledningsgrupp genom att tillsätta Jessica Dannemann som Head of Episerver´s Worldwide Partner Ecosystem.

-I Jessica har vi en stark ledare med lång erfarenhet och bred kunskap av vår bransch. Jessica kommer accelerera tillväxten och bygga än djupare relationer med vårt partnernätverk. Vi är väldigt glada av att ha henne tillbaka, och vi ser fram emot att hon hjälper oss ta ytterligare kliv för att hjälpa våra partners bidra till att skapa mer kundfokuserade upplevelser, säger Alex Atzberger, VD Episerver.

Företag går just nu igenom en förvandling, eftersom allt större del av deras verksamhet blir digital. Dagens kunder vill inte ha enkla webbplatser – de förväntar sig snarare relevanta och individanpassade interaktioner som sker helt på kundens villkor. Digitala team måste helt enkelt inse hur deras handlingar påverkar kunderna.

-2020 är inte året som stod för digital transformation, men däremot digital acceleration. Fler interaktioner sker idag digitalt än någonsin tidigare, företag ser ett behov att möta sin kunder på nya sätt. Det ställer även högre krav på ekosystem, partnerskap och digitala experter för få ut maximalt av sina digitala investeringar. Jag ser fram emot att få bidra med att ytterligare stärka det nätverk av globala partners som utgör en betydande framgångsfaktor för Episervers kunder, avslutar Jessica Dannemann.

Jessica tillträder sin nya roll 1 oktober och kommer rapportera direkt till VD, Alex Atzberger.

• Teknologi, allmänt

Episerver kopplar samman e-handel och digital marknadsföring för att hjälpa företag skapa unika kundupplevelser med tydligt affärsvärde. Episervers Digital Experience Platform omfattar innehållshantering, e-handel, marknadsföring i flera kanaler och analys, allt i en plattform som ger ett heltäckande stöd för digitala affärsprocesser – från intelligent personalisering och hantering av leads till konvertering och kundlojalitet – med oöverträffad enkelhet för användaren.

Episerver grundades 1994 och har kontor i USA, Sverige, Danmark, Norge, Finland, Nederländerna, Sydafrika, Australien, Vietnam och Storbritannien.