Elkedjan faller för Göteborg!

Efter en noggrann granskning av ett flertal aktörer väljer branschorganisationen Svenska Elkedjan AB att teckna ramavtal med ePocket Solutions AB från Göteborg. Avtalet ger 150 medlemsföretag och 1300 elektriker möjligheten till mobil orderhantering med hjälp av ePockets produkt Handyman. ”Vi är givetvis väldigt stolta över att Elkedjan väljer att samarbeta med oss. Det som vi fått mest beröm för är att Handyman är så enkel att använda trots programmets breda funktionalitet. Att vi dessutom håller en bra prisbild tror vi inte heller är någon nackdel … ” säger företagets VD Mikael Leinsköld. Med Handyman i mobiltelefonen är installatörerna direktuppkopplade med affärssystemet inne på kontoret. De kan ta emot nya ordrar samtidigt som de är ute på uppdrag och håller enkelt reda på arbetad tid, materialåtgång, priser, lagersaldo, kundinformation med mera. Eftersom Handyman effektiviserar arbetet och därigenom frigör värdefull arbetstid så kan installatören ägna mer tid åt hantverk istället för pappersarbete. För slutkunden innebär det en klart förbättrad servicegrad. ePocket Solutions Företaget grundades 1985. Sedan 1996 har vi utvecklat datasystem för handhållna datorer. Vår affärsidé är att leverera användarvänliga & intelligenta mobila datalösningar. ePocket har egna kontor i Sverige, Norge och Tyskland och via partners i ytterligare 14 länder inklusive Finland, Danmark och de baltiska länderna. I Norge är vi marknadsledande och vi är på god väg att bli det även i Europa. Vi har en betydande kompetens på både den teknologiska, marknadsmässiga och finansiella sidan. Våra skickliga utvecklare gör det möjligt för oss att ligga i framkanten av utvecklingen. www.epocket.se Elkedjan Elkedjan har funnits sedan 1966 med butiker och professionella elektriker runt om i landet. Framgången beror till stor del på medarbetarnas kunskap, engagemang och på personlig service. Inom installation ligger Elkedjan i framkant när det gäller kvalitet, miljö och säkerhet. Kompetensen sträcker sig från vanliga heminstallationer, eldragning och montering till massiva installationsuppdrag för byggnationer av offentliga lokaler: skolor, lasarett, bibliotek, lagerbyggnader och kontorsverksamhet. I butikerna finns marknadens bästa produkter inom vitvaror, hem-el och belysning. Välkända varumärken som borgar för högsta kvalitet inom teknik, funktion och design. www.elkedjan.se

• Teknologi, allmänt

ePocket Solutions - www.ePocketHandyman.se
Företaget grundades 1985. Sedan 1996 har vi utvecklat datasystem för handhållna datorer. Vår affärsidé är att leverera användarvänliga & intelligenta mobila datalösningar. ePocket har egna kontor i Sverige, Norge och Tyskland och via Materna i ytterligare 14 länder inklusive Finland, Danmark och de baltiska länderna. ePocket Solutions har en betydande kompetens på både den teknologiska, marknadsmässiga och finansiella sidan. Våra skickliga utvecklare ser till att vi ligger i framkanten av utvecklingen.

ePocket Handyman - www.ePocketHandyman.se
Handyman är en programvara för mobilorderhantering som installeras på kombinerade mobiltelefoner/handdatorer. Den ger en naturlig förlängning av företagets affärssystem ute i fält. ePocket Handyman kan såväl skapa som ta emot orders, tidsredovisning, administrera lager, grossister, fotografera och navigera via inbyggd GPS.  Samtidigt får arbetsledare och projektledare inne på kontoret en enkel översikt över resurser på både egna avdelningar och hos partners via Handymans resursstyrningssystem. Tillsammans med SAP skapar detta en integrerad helhetslösning. Genom att effektivisera företagens arbetssätt ger en implementering av Handyman avkastning redan efter ca 6 månader vilket bidrar till att Handyman är marknadsledande i Norden.

Mikael Leinsköld

Presskontakt VD VD för ePocket Solutions i Sverige 0705284400