Pressmeddelande -

ePocket Handyman blev en av vinnarna i tyska Telekom's prestigefyllda innovationstävling samt valdes till bästa produkt av evenemangets publik.

Med temat "framtidens arbetsplats" har Deutche Telekom för sjätte gången delat ut sitt innovationspris för medelstora företag som erbjuder innovativa och framtidsorienterade lösningar inom verksamhetsområdena mobil/fast kommunikation och IT.

Fokus var på lösningar som optimerar arbetsflöden och processer, minskar administrativa kostnader och/eller underlättar internt och externt samarbete. ePocket Solutions tävlade med sin app, ePocket Handyman. En lösning för mobil arbetsorderhantering kopplat till befintligt affärssystem.

"Det är en stor ära och framgång för oss att av juryn bli vald som ett av de mest innovativa företagen bland de 72 deltagarna.  Ingen liknande produkt fanns med bland de 5 finalisterna. Att vi dessutom valdes till bästa produkt – "The audience award" – av mer än 200 professionella besökare visar att ePocket Handyman, med vår strategi som standardprodukt och satsningen på användarvänlighet, övertygade inte bara juryn, utan också alla besökare under evenemanget ", säger Ralf Onken, ansvarig för internationella affärer på ePocket Solutions. "Att ePocket Handyman dessutom finns tillgänglig på flera plattformar som Windows Mobile och Android var också en mycket viktig faktor som beslutsunderlag för juryn och publiken."

"Deutche Telekom Innovation Award 2011" är ett projekt som pågått under flera veckor, först var det 72 tävlande företag som presenterade sina produkter. Juryn gav därefter 15 företag möjligheten att hålla individuella presentationer inför dem och publik. Slutligen valdes fem företag ut till final. Dessa fick under mässliknande former återigen presentera sin produkt för juryn och besökare på eventet.

Ralf Onken fortsätter: "Det faktum att ePocket Handyman kunde presentera mätningar med bevisade resultat från daglig verksamhet gav oss hög trovärdighet hos juryn.

ePocket Handyman fick en förstaplacering som publikens val samt kom totalt på en andra plats och belönades då med silvermedaljen titulerad "Telekom Signet in Silber". Bland de tre företag som fick utmärkelser, var ePocket Handyman det enda programmet med en mobil lösning för service, installation och underhållsföretag med personal i fält". Juryn bestod av välkända politiker och ekonomer samt representanter från forskning och utveckling.