Robbie Williams huvudperson i Sony Ericssons och TeliaSoneras nya musikkampanj

I veckan sparkar Sony Ericsson och TeliaSonera igång en nordisk musikkampanj med en mycket celeber artist i huvudrollen. Robbie Williams har engagerats för att marknadsföra Sony Ericssons Walkmantelefoner och TeliasSoneras mobila portal Surfport. Kampanjen integrerar printannonsering, internet och butiksaktiviteter. Som grädde på moset erbjuds en unik Robbie Williams-låt, exklusivt inspelad för Sony Ericsson och TeliaSonera i Norden och Baltikum. – Under varumärket Walkman har Sony Ericsson förvandlat mobiltelefonen till en utmärkt musikspelare. På mindre än ett år har vi lanserat tio stycken Walkmantelefoner. Kampanjen med Robbie Williams är ytterligare ett bevis på vårt stora musikengagemang, säger Ola Lilja Molén, marknadschef på Sony Ericsson i Norden. Den svenska kampanjen är skapad av reklambyrån Locomotiv och kommer att synas flitigt i kvällspress samt i tidningen Metro. Dessutom integreras en stor butikskampanj i Telia-butiker samt hos en rad återförsäljare i hela landet. Butikerna erbjuder två av Sony Ericssons Walkman-telefoner, W810 och W700, fyllda med bakgrundsbilder, animerade logotyper och MMS-mallar med Robbie Williams i huvudrollen. Sony Ericsson- och Telia-kunder kan dessutom gå in på den mobila portalen Telia Surfport och där ladda ned en exklusiv liveinspelning av Robbie Williams låt ”Radio”. – Musik är ett prioriterat område för oss eftersom det blir allt viktigare för dagens mobiltelefonanvändare. Sony Ericssons Walkman-telefoner är oerhört efterfrågade i våra butiker och som operatör känns det extra spännande att kunna erbjuda exklusivt inspelad musik med en av världens främsta artister, säger Kelly Odell, marknadschef på TeliaSonera. Robbie Williams Close Encounter Tour fyller arenor runt hela världen och i juli når turnén Sverige och Danmark. Konserterna presenteras av Sony Ericsson och Telia. 1 juli, Göteborg/Ullevi 2 juli, Göteborg/Ullevi 6 juli, Köpenhamn/Parken 7 juli, Köpenhamn/Parken För mer information, vänligen kontakta: Ola Lilja Molén, nordisk marknadschef Telefon: 070-255 47 46 E-post: ola.liljamolen@sonyericsson.com Mattias Holm, PR-ansvarig Norden Telefon: 070-493 57 54 E-post: mattias.holm@sonyericsson.com Jonas Sevenius eller Jesper Kling, Jung Telefon: 08-52 70 80 90 eller 070-815 11 14/070-556 31 23 E-post: fornamn@jungrelations.com Om Sony Ericsson Sony Ericsson Mobile Communications AB förser den globala kommunikationsmarknaden med innovativa och funktionsrika mobiltelefoner, tillbehör, PC-kort och M2M-lösningar. Företaget, som grundades år 2001 som ett joint venture mellan Ericsson och Sony, har sitt huvudkontor i London och har ca 6 000 anställda över hela världen. Forsknings- och utvecklingsenheter finns i Europa, Japan, Kina och Amerika. Sony Ericsson är global huvudsponsor av Women’s Tennis Association (WTA), och arbetar med WTA för att arrangera Sony Ericsson WTA Tour i fler än 80 städer under året. Mer information finns på www.sonyericsson.com. Om TeliaSonera TeliaSonera är det ledande kommunikationsföretaget i Norden och Baltikum. I slutet av december 2005 hade TeliaSonera 19 146 000 mobilkunder (69 887 000 inkl delägda bolag), 7 064 000 fasttelefonikunder (7 688 000 inkl delägda bolag) och 2 263 000 internetkunder (2 331 000 inkl delägda bolag). TeliaSonera är även verksam via delägda bolag i Ryssland, Turkiet och Eurasien. TeliaSonera är noterat på Stockholmsbörsen och Helsingforsbörsen. Omsättning januari-december 2005 var 87,7 miljarder SEK och antalet anställda var 28 175.