​Eriksberg Boat Show - En ny arena för båtälskare mitt i Göteborgs Hamn

Den 16 april 2021 slås portarna upp till den första flytande båtmässan i centrala Göteborg – Eriksberg Boat Show. Ett tredagars event för båtfantaster och andra nyfikna, rakt under den klassiska bockkranen i hjärtat av Göteborgs hamn. 200 motor- och segelbåtar och 70 utställare gör detta till en välkommen arena för alla!

Eriksberg Boat Show, 16–18 april 2021, blir tre intensiva dagar där besökare i stämningsfull hamnmiljö kommer att bjudas på en späckad båt- och tillbehörsarena, aktiviteter och underhållning. Eventet är gratis för besökare och välkomnar alla, från båtfantaster till nyfikna.

En helt ny arena
Eriksberg Boat Show kommer att erbjuda plats för ca 200 segel- och motorbåtar för ett sjuttiotal medverkande. Eriksbergsdockan utgör en passande arena för denna typ av evenemang. De breda kajerna kommer att fyllas av tillbehör och även möjlighet till uppträdanden och aktiviteter. Evenemanget blir en naturlig del av Göteborgs 400-årsjubileum samma år.

- Det har länge funnits ett behov av en bättre anpassning till marknadens volymer och kostnader. Vi vågar tro att det här evenemanget är lösningen på det problemet. Dessutom känns det extra bra att kunna arrangera en flytande mässa utomhus, med tanke på den virussituation vi dras med i dagsläget, säger Kjell Hansson VD och initiativtagare till evenemanget Eriksberg Boat Show AB.

Området
Eriksberg Boat Show kommer att äga rum i ett klassiskt varvsområde i Eriksbergsdockan, rakt under den välkända bockkranen. Den särpräglade hamnmiljön med sin långa historik utgör en passande fond i sammanhanget. I närområdet hittas många butiker, restauranger, hotell med mera. Området är även lättillgängligt. Gott om parkeringsmöjligheter, och kollektivtrafik både land- och sjövägen (Älvtrafiken).

Det finns anledning att tro att Eriksberg Boat Show kommer att attrahera många besökare, både bland båtfantaster och nyfikna. För att ytterligare göra evenemanget mer lätt- och välbesökt kommer fritt inträde att gälla för besökare samtliga tre dagar.

- Det känns mycket inspirerande att bygga upp en båtlivsarena av det här slaget mitt i hjärtat av Göteborgs Hamn. Målsättningen är att erbjuda något för alla, inte bara båtfolk. Att utställningen sker i april är också en stor fördel för både utställare och besökare, med alldeles lagom distans till sommarsäsongen, avslutar Kjell Hansson.

Kjell Hansson VD
0708 - 292 211
kjell.h@eriksbergboatshow.se

• Skåne

Eriksberg Boat Show – en flytande båtmässa mitt i Göteborgs Hamns anrika varvsmiljö! Mässan blir en stämningsfylld mötesplats för alla båtfolk och en möjlighet för nyfikna att upptäcka båtlivet i sin rätta miljö.

Kjell Hansson

Presskontakt VD 0708 - 292 211