Pressinbjudan till Eriksberg Boat Show 2023 och seminariet Framtidens Båtliv

Fredagen den 14 april slår Eriksberg Boat Show upp portarna – mitt i Göteborgs Hamns anrika varvsmiljö. Agendan för dagen innehåller en mängd spännande talare. Vid bryggan visas ett flertal båtar upp för första gången på en flytande båtmässa i Skandinavien. Du som medierepresentant är varmt välkommen. Anmäl dig till hela eller delar av pressträffen genom att svara på detta mail. Pressbadge finns att hämta vid ankomst eller i mässexpeditionen.

Klockan 9.00 drar det spännande seminariet Klimatomställningen och Framtidens Båtliv igång. Du kommer möta några av branschens nyckelspelare inom elektrifiering, förnybara bränslen och energieffektivisering, samt få en inblick i ett antal projekt som tillsammans kommer förändra framtidens båtliv. Nicolas Broberg, global försäljningschef på X-Shore, delar med sig av bolagets resa samt detaljer kring deras nya workboat-version som är under lansering. Erik Eklund, ansvarig för fartyg för kommersiellt bruk på Candela, talar om design, elektrifiering och nästa steg inom yrkestrafiken. För att nämna ett par. Träffen avslutas med frågestund, rundvisning med möjlighet att intervjua utställare och provköra båtar.

Läs mer om seminariet och talarna på: