Erikshjälpen Second Hand inviger nya satsningen

Erikshjälpen Second Hand inviger nya satsningen

Erikshjälpens butik i Jönköping är en av Europas största second hand-butiker. Den har renoverats för att skapa en ännu bättre upplevelse för den som väljer att handla hållbart.

– Vi vill erbjuda en trivsam och inspirerande miljö där det är enkelt för kunderna att handla second hand, säger Josefine Janossy som är Koncept & Marknadschef för Erikshjälpen Second Hand.

På torsdag den 17 februari klockan 12:00 öppnas dörrarna och kunderna bjuds då in till en helt ny butik med tydligt indelade avdelningar och inspirerande miljöer. Anders Malmstigen, internationell programchef på barnrättsorganisationen Erikshjälpen, och Beatrice Bergroth, från Pingstkyrkan, kommer att finnas på plats för att berätta om projekten som butikens överskott går till. Överskottet går främst till insatser för barn och ungdomar i andra länder, men även på hemmaplan i Jönköping. Det kommer även att bjudas på kaffe och bulle samt delas ut ballonger till alla barn. Barnen har också tillgång till ett eget lekområde i butiken.

– Vi har byggt om hela vår butik. Det känns helt fantastisk med en helt ny butik med varor, säger Caroline Pehrs som är butikschef.

Butiken är ett samarbete mellan Erikshjälpen Second Hand och Pingstkyrkan i Jönköping. Utanför butiken finns 100 parkeringsplatser och butiken har en gåvomottagnings-drive through under tak.