Erikshjälpen Second Hand öppnar butik i Halmstad

Erikshjälpen Second Hand öppnar butik i Halmstad

Kl 11.00 lördagen den 23 mars slår portarna upp till en ny Erikshjälpen second hand-butik i Halmstad. På Ryttarevägen 12, mitt emot Siba, med en yta av 1 380 kvm, kommer nu en fräsch butik erbjuda ett stort urval av varor och ett välfyllt sortiment. Överskottet kommer att gå till insatser för barn och ungdomar i Halmstad och i flertalet andra länder.

- Efter en längre tids planering är vi nu äntligen framme vid målet att kunna erbjuda Halmstad en stor och välkomnande second hand-butik, säger Tomas Bjöersdorff, verkställande chef för Erikshjälpen Second Hand Butiker.

Butiken, som är den 54:e Erikshjälpenbutiken, är förlagd på Ryttarevägen 12 och är ett samarbete mellan Erikshjälpen, Pingstkyrkan i Halmstad och Kornhillskyrkan. Allt överskott från försäljningen kommer att gå till sociala och humanitära insatser för barn och ungdomar i Halmstad, bland annat till nattcaféet i Halmstad, som drivs av Halmstads Kristna råd samt till internationella satsningar för utsatta barn.

- Butiken kommer att få en betydande roll för samverkande insatser som ger en hjälpande hand inte bara till internationellt bistånd utan stärker också sociala insatser i Halmstad. Dessutom är second hand som bransch inte bara en del av en växande upplevelsekultur den skapar också sysselsättning och bidrar till en förbättrad miljö, fortsätter Tomas Bjöersdorff.

Marie och Liselotte är två butiksvolontärer som hjälper till att fylla på i hyllorna.
- Det här blir den finaste second hand-butiken i Halmstad, säger Marie! Vi har en jättebra arbetsgemenskap med många härliga kollegor och det är fantastiskt vilka fina saker vi har fått in!

Dagen inleds kl 11.00 med ett Invigningstal av Second Hands verkställande chef Tomas Bjöersdorff och Lennart Jonsson, radiopratare och skådespelare. De 2 000 första kunderna bjuds på fika och barnen får ballonger. Sennan Brass medverkar med musik. Det kommer att bli en riktig familjefest!
Välkommen att bevaka!

Bifogat finns foto av butiksvolontärerna, fr v Marie och Liselotte.
Foto: Karin Staberg

Erikshjälpens närmsta second hand-butik hittar du på:
www.erikshjalpen.se/secondhand/vaara-butiker/