Erikshjälpens lastbil kommer att stanna för gåvomottagning på flera olika platser i Trelleborg mellan den 15-19/5.

Gåvomottagning på hjul ska göra det lätt att skänka

Nu görs de sista finputsningarna inför Erikshjälpen Second Hands butiksetablering i Trelleborg. Nästa vecka rivstartar man med en ambulerande gåvomottagning på olika platser i stan.

- Vi hoppas såklart på att riktigt många ska skänka gåvor, säger Susanne Andkjaer-Larsen, butikschef i Trelleborg. Överskottet går som alltid till barnen och världen de drömmer om.

Intresset för second hand är större än någonsin. Allt fler upptäcker nyttan och glädjen i att återbruka i stället för att köpa nytt. Men trenden har också resulterat i att färre gåvor skänks till återbruk. Nu är det brist på vissa varor i en del secondhandbutiker, en situation som Erikshjälpen Second Hand i Trelleborg vill undvika.
    - Vi räknar med en stark försäljningsstart och börjar därför samla in gåvor nu, säger Jonathan Egerbo, Regionchef Syd för Erikshjälpen Second Hand. Redan från början ska kunderna mötas av en riktigt välfylld butik.

Lördagen den 10:e juni öppnar Erikshjälpen Second Hand på Hedvägen, men först ska butiken fyllas med spännande varor.
      - Vi hoppas på att få in mycket i kategorierna hem och hushåll och leksaker, men vi tar tacksamt emot allt, bara det är helt och rent, säger butikschef Susanne Andkjaer-Larsen.

Erikshjälpens lastbil kommer därför att stanna för gåvomottagning på tre olika platser i Trelleborg mellan den 15-19/5. Förhoppningen är att riktigt mycket gåvor ska komma in under veckan. Precis som övriga Erikshjälpen Second Hand-butiker i Skåne ska butiken i Trelleborg i huvudsak att få sina varor från ett centrallager i Lund. Ett arbetssätt som gör att varje butik kan få påfyllning av de varor som går åt mest hos just dem.
        - Vi kommer att få lägga beställningar tre gånger i veckan på varor som vi behöver, men det förutsätter förstås att vi har en stark gåvoinlämning, menar Susanne Andkjaer-Larsen.

Erikshjälpen Second Hands lastbil för gåvoinlämning hittar du här:

15 maj Stora Coop kl. 10-12 & 14-16 - Västra Ringgatan 17 Trelleborg
          16 Maj Erikshjälpen kl. 10-16 - Hedvägen 185 Trelleborg
          17 maj City Gross kl. 10-12 & 14-16 - Engelbrektsgatan 113 Trelleborg
          18 maj Helgdag
          19maj Erikshjälpen kl. 10-14 - Hedvägen 185 Trelleborg

V21 öppnar vi vår permanenta gåvomottagning på följande tider:

Tisdag

Onsdag