Erikshjälpen Second Hand slår upp dörrarna på lördag den 10 juni klockan 11 och för den som är tidigt på plats så bjuds det på kaffe. (bilden är från Eslövsbutiken)

Invigning för Erikshjälpen Second Hand i Trelleborg

Lördagen den 10 juni är det invigning för Erikshjälpen Second Hand i Trelleborg.
- Vi är så taggade inför att få öppna i Trelleborg, säger butikschef Susanne Andkjaer-Larsen. Ända från start kommer vi att kunna erbjuda trelleborgarna en välplanerad och välfylld butik.

Erikshjälpen Second Hand har tidigare haft en butik i Trelleborg och nu är det alltså dags att göra comeback. Det finns flera secondhandbutiker i stan, men intresset för återbruk är så stort att det finns utrymme för alla menar Susanne.

Erikshjälpen Second Hands nya 1020 kvadratmeter stora lokal, varav 700 kvadratmeter butik, finns i handelsområdet utmed Hedvägen. Det kommer att finnas plats för ett brett sortiment och Trelleborgsbutiken kommer, precis som övriga butiker i Skåne vara kopplad till hubben (centrallagret) i Lund.
- All varuhantering sker från hubben i Lund, vilket sparar både tid och resurser, säger Susanne Andkjaer-Larsen. Men vi kommer att ta emot gåvor även i Trelleborgsbutiken ända från start.

Butikschef och medarbetare har jobbat intensivt den senaste tiden med att färdigställa allt inför invigningen på lördag. Under sommaren kommer butiken också att förstärkas med volontärer, praktikanter och 11 feriearbetande ungdomar från kommunen.
- Det känns så häftigt att Erikshjälpen Second Hand inte bara gör klimatnytta utan att vi också tar ansvar socialt, säger Susanne Andkjaer-Larsen.

Den nya butiken slår upp dörrarna på lördag klockan 11 och för den som är tidigt på plats så bjuds det på kaffe. Butikscafét är också öppet från start och till alla barns glädje (vuxna också för den delen) så kommer Ior på besök under eftermiddagen. Åsnan från Nalle Puhs värld delar ut glass mellan klockan 13-15 och alla barn får en bok att ta med sig hem.
    - Vi kommer att kunna erbjuda trelleborgarna en riktigt fin och välfylld second handbutik, säger Susanne Andkjaer-Larsen. Vi hoppas på riktigt många kunder och att folk har oss i åtanke när de har saker som inte får plats därhemma.

Öppettider gåvomottagning : tisdag-fredag 10-18, Lördag 11-16.

Kontakt:
      Butikschef Susanne Andebjaer-Larsen, 079-142 57 16