Nu öppnar Erikshjälpen Second Hand i Östersund

På lördag, den 30 september, invigs Erikshjälpen Second Hand i Östersund. Det blir den 62:a butiken som Erikshjälpen Second Hand driver i Sverige.
– Efter några månader av förberedelser känns det roligt att nu få välkomna kunder och gåvogivare till vår fina butik, säger butikschef Tony Leek.

Second hand-butiken ligger på Bangårdsgatan 43 i Östersund och drivs i samarbete med MittNorden Biståndscenter. På lördag klockan 11.00 kommer Kjell Svantesson, kommunfullmäktiges ordförande i Östersund, att inviga butiken. Vid invigningen medverkar också bland annat Erikshjälpen Second Hands verkställande chef Tomas Bjöersdorff. Alla besökare bjuds på fika under invigningsdagen och barnen kan också få varsin ballong och klubba.

– Erikshjälpen Second Hand är ett koncept med många vinnare. Återanvändning av varor medför stora positiva miljöeffekter och prisnivån i våra butiker gör att många har möjlighet att handla. Överskottet går till bistånds- och utvecklingsarbete och butikerna är även viktiga mötesplatser för många människor, säger Leif Grip, regionchef på Erikshjälpen Second Hand.

Erikshjälpen Second Hand i Östersund har redan haft gåvomottagningen öppen några veckor. Från och med lördag kommer butiken att vara öppen på tisdagar, torsdagar och lördagar.

Kontakt:
Leif Grip, regionchef Norr Erikshjälpen Second Hand
leif.grip@mnbehj.se

Erikshjälpen Second Hand Östersund
Invigs lördagen den 30 september klockan 11
Bangårdsgatan 43
info@mnbehj.se
erikshjalpen.se/ostersund

Erikshjälpen är en barnrättsorganisation som utifrån barnkonventionen bedriver biståndsverksamhet i ett 20-tal länder. Fokus är barns rätt till utbildning, hälsa samt trygghet och skydd. I Sverige görs även insatser för barns rätt till meningsfull fritid. Erikshjälpen arbetar även med folkbildning och opinion, för att främja barns rättigheter. Basen för arbetet är gåvor från privatpersoner och intäkter från second hand-butiker.