Signerad Zlatantröja auktionerades ut vid Nallegalan som totalt inbringade 50 000 kronor.

Lördagen den 24 september hölls den första Nallegalan till förmån för barn i utsatta livssituationer. Galan arrangerades av initiativtagare Annika Tell, Freys hotell, som valt att samarbeta med Ersta diakoni, som också var värd för evenemanget i Ersta kyrka.

Under eftermiddagen bjöds på musikunderhållning med Poliskören, Music Kidz, Martin Ekman och kören Drivved. Stockholms Auktionsverk var med och höll i auktionsklubban vid auktionen av bland annat konstverk som donerats och en signerad Zlatan-tröja.

Freys hotell i Stockholm har sålt Nallar till förmån för utsatta barn i drygt tre år. VD på Freys hotell Annika Tell är initiativtagare till Nallegalan och är mycket glad över det starka engagemang hon mött under projektet.

-När jag började med  nallar på Freys vågade jag inte drömma om att det skulle utvecklas till Nallegalan.  Alla insamlade pengar totalt 50 000 kronor kommer att göra skillnad för många barn säger Annika Tell, initiativtagare till Nallegalan och VD på Freys hotell i Stockholm.

Ersta diakoni, som driver flera verksamheter till stöd för utsatta barn, var samarrangör och värd genom Ersta kyrka och insamlade pengar går oavkortat till Ersta diakonis verksamhet för barn.

-Vi på Ersta diakoni är glada över att Nallegalan hålls hos oss och över samarbetet med Annika, Freys hotell och alla  som engagerats i projektet.  Engagerade volontärer, antingen på företag som Freys hotell eller enskilda personer, är något som vi ser mer och mer av. Många vill engagera sig i projekt som är viktiga, som det här, säger Tomas Lindroos, insamlingsansvarig  på Ersta diakoni.

Arrangörerna ser gärna att den här Nallegalan inspirerar andra initiativ.

För mer information om:

• Nallegalan kontakta Annika Tell, Freys Hotell tel: 070- 586 43 00
    • Ersta diakoni och volontärarbete kontakta Tomas Lindroos, Ersta diakoni på
       tel: 08-714 63 45 eller tomas.lindroos@erstadiakoni.se

Ersta diakoni är en ideell förening som bedriver sjukvård, socialt arbete, samt forskning och utbildning, professionellt och non-profit.