Europeiska på Internetworlds Topp 100-lista

Varje år utser affärstidningen Internetworld Sveriges 100 bästa webbsajter och i år kan vi på Europeiska stolt meddela att vi finns med på listan.

Sedan 1997 har Internetworld delat ut priset, som med åren har kommit att bli det mest prestigefyllda i hela webbsverige. I år är listan indelad i 17 olika kategorier, 16 kategorier med en vinnare i varje och en kategori med hederspriser.  En av de 16 kategorivinnarna tävlar också om att få det mest hedervärda utmärkelsen; Sveriges bästa sajt.

Vinnarna utses av en jury som bedömer sajterna efter bland annat design, navigering, innehållskvalité, utvecklingskraft samt öppenhet mot sociala medier. Den 15 november presenteras vinnarna på Nalen i Stockholm.

– Förra året fick vi utmärkelsen Årets pressrum inom kategorin bank, finans och försäkring och nu finns vi med på Internetworlds Topp100-lista. Bara att finnas med gör att vi känner oss som vinnare!  Återigen visar det att vi arbetar framgångsrikt med kommunikation, säger Christina Karlegran, kommunikationschef på Försäkringsbolaget Europeiska.