Europeiska ERV genomför marknadskampanj över jul

Nu påbörjar Europeiska ERV sin nya marknadskampanj. Kampanjen består av traditionella printannonser i tidningar, digitala annonser på nätet och TV-spot. Syftet med marknadskampanjen är att påminna resenärer om att se över sina försäkringar inför julens resor såväl som att positionera Europeiska ERVs varumärke.

Just i år sammanfaller helger och röda dagar på ett ovanligt lyckat sätt för den som har semesterdagar sparade och vill ha långledigt över jul. Därför är det inte förvånande att man på många ställen kan läsa om särskilt höga försäljningssiffror av resor kring den här perioden för de största researrangörerna.  Som reseförsäkringsbolag blir det därför extra viktigt att synas kring den här perioden och påminna resenärer om att se över sina försäkringar inför kommande resor under och efter jul.

- Under december månad och månaden som följer efter årsskiftet är det traditionellt sett alltid många som väljer att resa utomlands i Sverige. Det är såväl sol- som vinterresor som lockar. Att resa utomlands är en stor upplevelse och investering för de flesta. Och vi använder kampanjen i syfte att påminna alla resenärer om hur viktigt det är att ha en reseförsäkring när man reser. Ibland blir det inte som man tänkt sig och då kan det kännas tryggt ha en försäkring som täcker upp för de värsta fallgroparna. Just i år får kampanjen även ett ytterligare syfte: att positionera Europeiska ERVs varumärke efter namnbytet som vi genomförde i år, säger Christina Karlegran, kommunikationschef Europeiska ERV.

Fram till september i år gick Europeiska ERV under namnet ERV. Och julens marknadskampanj blir första gången det nya varumärket - Europeiska ERV - exponeras för allmänheten i en större satsning.

-  Vi tror att många kommer känna igen sig i vårt nya varumärke. Internt brukar vi lite skämtsamt säga att det är ett nygammalt varumärke, och det stämmer ju till viss del. Vi har nämligen hetat Europeiska under större delen av företagets existens. I och med att vi nu bytt namn till Europeiska ERV tror vi att många kommer känna igen sig.

Marknadskampanjen pågår från 15 december 2014 till 11 januari 2015 och genomförs i samarbete med reklambyrån Falck & Co.

Christina Karlegran, Kommunikationschef Europeiska ERV, telefon: 08-454 33 20, mobil: 0765-25 33 20, e-post: christina.karlegran@erv.se

• Semester

• marknadskampanj europeiska erv
  • julkampanj

Europeiska ERV är en av de största aktörerna på den svenska marknaden för privat- och tjänstereseförsäkring samt försäkring för utlandsstationerade. Europeiska ERV i Sverige försäkrar årligen 2 miljoner privatresenärer, 1,5 miljoner tjänsteresenärer och 12 000 utlandsplacerade i över 100 länder runt om i världen. Vi tillhandahåller även specialförsäkringar för klockor och smycken. ERV är experten på resesäkerhet inom ERGO Insurance Group och är en del av Munich Re, ett av världens ledande återförsäkringsbolag och riskbärare.