Nu heter Europeiska ERV

Försäkringsbolaget Europeiska är sedan 1920 experter på reseförsäkringar och resesäkerhet. Idag, den 1 februari, byter man namn till ERV precis som samtliga Europeiska-bolag i Europa gör under 2012. För att kommunicera namnbytet satsar försäkringsbolaget extra i radio, print, utomhus och med sökordsköp under februari och mars.

- Under 2011 har vi fattat ett antal viktiga beslut inom ERV. Verksamheten utvecklas snabbt och är allt mer internationell i sin karaktär. Detta medför att vi behöver uppfattas som ett och samma bolag med en gemensam vision, gemensamma mål och en gemensam företagskultur för våra internationella kunder. Med det kommer det naturligt att enas under ett och samma varumärke, säger Johannes von Hülsen, VD för ERV i Sverige.

- Vi kommer fortfarande att vara ett svenskt företag med svensk expertkunskap om den lokala marknaden, men nu kommer vi att kunna dra mer nytta av vår internationella verksamhet och förbättra såväl produkter som erbjudanden till våra kunder.

ERVs kommunikationschef Christina Karlegran ansvarar för annonssatsningarna.

- Tillsammans med våra byråer har vi arbetat fram kampanjerna och är mycket nöjda med resultatet. Vi har kanalanpassat budskapen genom att fokusera på namnbytet i t.ex. Aftonbladet och på Arlanda, där vi har gått tungt förut. I radio där vi inte har haft närvaro de senaste åren, fokuserar vi helt på vårt erbjudande och kommunicerar bara det nya varumärket ERV.