Experter från USA delar erfarenheter i Stockholm

Experter från USA delar erfarenheter i Stockholm

På måndag och tisdag (1-2 oktober) kommer en amerikansk delegation till Stockholm för att diskutera entreprenörskapsfrågor under Sweden-U.S. Entrepreneurial Forum. Kommersialisering – hur man går från idé till marknad – är temat för årets evenemang. Syftet är att Sverige och USA ska utbyta erfarenheter och skapa ett bättre klimat för entreprenörskap.

Bland de amerikanska talarna finns en mängd erfarna personer, till exempel affärsängeln Kimberlie Cerrone, affärsjuristen Peter Cohn, venture capital-gurun Clare Fairfield, entreprenören Andrew Farquharson och crowdfundingexperten Sara Hanks.

Charlotte Brogren
, generaldirektör Vinnova, Anders Flodström, professor KTH, Per Frankelius, docent Linköpings universitet, och Marita Ljung, statssekreterare på Näringsdepartementet hör till de svenska talarna.

Under de två dagarna kommer de bland annat att diskutera om svenskt riskkapital skiljer sig från amerikanskt, hur man bygger en hållbar affärsmodell och vad vi kan lära av Silicon Valley. Medier har goda möjligheter att intervjua talarna.

Sweden-U.S. Entrepreneurial Forum genomförs på Hotell Birger Jarl, Birger Jarlsgatan 61A. För tider och mer info, besök www.esbri.se/sweden-us-2012

Kontakt, anmälan och intervjuer: Jonas Gustafsson, jonas@esbri.se eller 0708-99 55 60

Evenemanget webbsänds live via Bambuser. På Twitter använder vi #sweus

Sweden-U.S. Entrepreneurial Forum arrangeras av ESBRI, Näringsdepartementet och U.S. Department of Commerce.