19 entreprenörer, investerare och experter deltar som talare på Sweden-U.S. Entrepreneurial Forum.

Stor entreprenörskapskonferens till Stockholm

Fajten mellan Donald Trump och Hillary Clinton är i full gång. Men finns det verkligen entreprenöriella lärdomar att hämta i ett amerikanskt presidentval?
– Hillary Clintons kampanj är en startup som inte liknar någon annan, säger Shelly Porges som arbetar för Clinton sedan flera år tillbaka. På tisdag kommer Porges till Stockholm för att tala på 13th Sweden-U.S. Entrepreneurial Forum.

Sweden-U.S. Entrepreneurial Forum är en heldag där entreprenörskapet står i centrum. Konferensen arrangeras av ESBRI, i Stockholm 4 oktober. Syftet är att främja lärande mellan Sverige och USA, och inspirera till fler och bättre affärer. Bland talarna finns affärsänglar, entreprenörer, riskkapitalister, forskare och företagsfrämjare från både Sverige och USA.

Några av frågorna på agendan är:
- Hur kan ett litet svenskt företag ta sig till USA?
- Vilka är de senaste trenderna inom lifescience, miljöteknik och livsmedel?
- Hur bygger vi ett starkt entreprenöriellt ekosystem?
- Och var kommer alla enhörningar ifrån?

De flesta av talarna är tillgängliga under hela dagen för att interagera med deltagarna, och knyta nya kontakter. Det finns också möjlighet för press att genomföra intervjuer.

På talarlistan finns: Sándor Albrecht, Ericsson Garage, Johan Attby, Fishbrain, Faz Bashi, Life Science Angels,Behrang Ehteshamy, Matspar.se, Clare Fairfield, Venture Capital Institute, Anders Flodström, EIT Digital, Per Frankelius, Linköpings universitet, Staffan Helgesson, Creandum, Johan Jörgensen, Internet of Food, Anne Lidgard, Vinnova i Silicon Valley, Lotta Ljungkvist, GE Healthcare Life Sciences, Peter Löfgren, ABB Corporate Research, Tanya Marvin-Horowitz, Capital A Partners,Shelly Porges, serieentreprenör, investerare, och nyckelperson i Hillary Clintons kampanj, Azita Raji, USA:s ambassadör i Sverige, Robin Teigland, Handelshögskolan i Stockholm, Charlotta Tönsgård, Min Doktor, Caroline Walerud, Volumental.

Mer info om programmet och alla talare finns på www.esbri.se/sweden-us-2016-fall

Tid: Tisdag 4 oktober 2016, kl 9.00–16.15
Plats: Scandic Continental, Vasagatan 22, Stockholm