Gå direkt till innehåll
Nytt samarbete med ett kärt publikåterseende för RIX FM Festival och Eskilstuna.

Pressmeddelande -

Torsdag 1 augusti 2013 är det återigen dags för RIX FM Festival att i samarbete med Eskilstuna Marknadsföring AB och Eskilstuna kommun möta Eskilstunaborna. Precis som tidigare år får RIX FM Festival 2013 sällskap av Sveriges artistelit och utlovar ett event och en show fylld av underhållning.

För 16:e året i rad arrangeras sommarturnén RIX FM Festival, som tillsammans med samarbetspartners bjuder in över 200 000 svenskar till en gratis konsertupplevelse.

- "RIX FM Festival är sommarens stora musikfest och turnén är vårt sätt att visa vår uppskattning gentemot våra lyssnare. Vi har tidigare besökt Eskilstuna med festivalen och vi är stolta över att kunna påbörja ett nytt samarbete med Eskilstuna Marknadsföring AB och Eskilstuna kommun och återigen bjuda Eskilstunaborna på bra underhållning” säger Jenny Nilsdotter, Marknadschef på MTG Radio.

Micke Lönngren, Evenemangschef på Eskilstuna Marknadsföring AB, tillägger

- "Vi är väldigt stolta och glada att RIX FM Festival gästar Eskilstuna under premiären av nya Eskilstunafestivalen. RIX FM Festival får äran att inleda en tre dagars stadsfestival med musik, kultur och upplevelser i fokus. Det är dessutom fri entré till samtliga områden under hela Eskilstunafestivalen. Vi laddar för en riktig folkfest 1-3 augusti.”

Lyssna och håll utkik på rixfm.se/festival för att vara först med vilka artister som kommer till Eskilstuna.

Mer information: Micke Lönngren, Evenemangschef Eskilstuna Marknadsföring AB.

Epost: micke@eskilstuna.nu