​Årsstämmokommuniké Traveas AB (publ)

Traveas AB (publ) har igår avhållit årsstämma vid vilken stämman beslutade i enlighet med styrelsens framlagda förslag.

Sammanfattning av fattade beslut:

-Stämman beslutade att fastställa den framlagda resultat- och balansräkningen bolaget, att resultatdisposition skulle ske i enlighet med styrelsens förslag samt att ansvarsfrihet skulle lämnas åt den verkställande direktören och styrelsens ledamöter.

• -Stämman beslutade att ingen utdelning skall ske för verksamhetsåret 2014.
  • -Stämman beslutade att uppdatera bolagets verksamhetsbeskrivning enligt nedan:
  • ”Bolaget skall utveckla och driva informationstjänster via internet och mobiltelefon samt därmed förenlig verksamhet inom mediabranschen.”

-Stämman beslutade att styrelsen skall bestå av max fem ordinarie styrelseledamöter.

-Stämman beslutade att för tiden intill nästa årsstämma till ordinarie styrelseledamöter välja Jan Lindgren (ordf.), Gustaf Karling, Jan Bruneheim, Jack Melcher-Claësson och Göran af Klercker.

-Stämman beslutade att styrelsearvode skulle utgå med max 100 000 kronor att fördelas enligt beslut av styrelsen, samt att revisorsarvode skulle utgå enligt godkänd räkning.

-Stämman beslutade vid ett eller flera tillfällen fram till tiden för nästa årsstämma med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt besluta om nyemission av högst 10 000 000 aktier. Betalning ska kunna erläggas kontant, genom apport eller genom kvittning. Sker emission utan företräde för befintliga aktieägare ska emissionskursen i så stor utsträckning som möjligt minst motsvara aktiens marknadsvärde. Syftet med bemyndigandet är att säkerställa möjligheten att införskaffa kapital för den löpande rörelsen. För beslut enligt styrelsens förslag i punkt 13 erfordras att stämmans beslut biträds av aktieägare representerande minst två tredjedelar av såväl de angivna rösterna som de på stämman företrädda aktierna.

Gustaf Karling, VD Traveas AB (publ)

Mail: gustaf@traveas.com

Webb: www.traveas.com

• bolagsstämma
  • årsstämma

T R A V E A S   S P O R T S   M E D I A - Number ONE in sports media!

Traveas Sports Media når 1,8 miljoner unika sportintresserade personer varje vecka, och är därmed Sveriges snabbast växande sportmediabolag. Vi äger, driver och ansvarar för ett flertal intressestyrda sportsajter som exempelvis Svenskafans.com, FanTV, Golfing.se, SvenskaRaceFans.com och Tennis.se. Samtliga sajter drivs och utvecklas i vår egen webb-, app- och annonseringsplattform som är navet i verksamheten. Vid sidan av detta ansvarar Traveas också för annonsförsäljning från andra externa sportmedier som tidningen Svensk Golf och Norsk Golf med de tillhörande sajterna Golf.se och Norskgolf.no.