Analysföretaget Smallcap rekommenderar riskvilliga att köpa Traveas

Analysföretaget Smallcap har gjort en analys av listningsaktuella Traveas.  I syfte att öka expansionstakten genomför Traveas i dagarna en nyemission, och i samband med detta planeras också en listning på Aktietorget.  Teckningsperioden löper under tiden 7 maj - 25 maj, 2009.

Smallcaps köprekommendation baseras bland annat på Traveas styrkor i form av de internationaliseringsmöjligheter och den skalbarhet som bolaget besitter och som behövs för att göra en tillväxtaktie intressant. De polariserar detta med att det givetvis också föreligger stora risker då bolaget fortfarande är ungt och därmed inte haft så lång tid på sig att bevisa sina färdigheter och sin måluppfyllnad. Smallcap anser dock att den riskvillige kan ha stora vinster att hämta om allt går enligt Traveas strategi och plan.

”Alla startups är förenat med hög risk, så långt inga konstigheter. Så för en investerare som gillar att investera i startups gäller det att hitta bolag som kan ge en potentiell avkastning som motsvarar den höga risken. Jag är därför väldig glad över att Smallcap verkligen insett potentialen i vårt bolag, nyttan av vår tjänst och inte minst skalbarheten i vår teknik och affärsmodell säger Gustaf Karling, VD för Traveas.

Analysen i sin helhet finns tillgänglig med informationsfolder och teckningssedel på www.traveas.com samt på www.aktietorget.se.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Gustaf Karling, VD Traveas AB (publ)

Mail: gustaf@traveas.com

Mobil: +46 70 766 26 80