Everysport Media Groups dotterbolag Every Padel lanserar gemensam satsning med den 16-faldige världsettan Belasteguín för att utveckla padeln globalt

Everysport Media Group AB (publ.) (ESMG) meddelar idag att dotterbolaget Every Padel i Sverige AB (Every Padel) signerat ett strategiskt avtal med padellegendaren Fernando “Bela” Belasteguín kring en rad gemensamma projekt. Avtalet innebär att den sextonfaldiga världsettan blir ambassadör för Every Padel globalt, men bland annat också en gemensam lansering av ett Bela Padelcenter i Sverige – det första utanför Spanien – och konceptet Bela Padel Concept i Skandinavien.

Every Padel är en av de ledande aktörerna på den snabbt växande padelmarknaden och expanderar snabbt i Sverige. En global satsning har inletts för att lansera produkter och tjänster som sträcker sig bortom utbudet av hallar.

- Vi fortsätter att investera i padelns globala tillväxt och det är viktigt för oss att samarbeta med de absolut bästa för att nå framgång. Partnerskapet med Bela gör att vi omgående lyfter Every Padel till nästa nivå. Utöver att vi får in kompetens och räckvidd på den globala padelmarknden, så skapas en akademi av världsklass inom Every Padel och i Jönköping är vi dessutom glada att till senhösten kunna öppna det första Bela Padelcenter som skapats utanför Spanien, säger Every Padels ordförande tillika ESMGs VD Hannes Andersson.

En rad projekt kommer också lanseras inom Every Padel som syftar till att nå en bredare målgrupp för padeln och introducera Belas metodik för barn och ungdomar. En metodik som skapades för Bela och som han nu vill dela med sig av till världen genom detta partnerskap.

- Jag är mycket glad över det djupa samarbetet med Every Padel. Jag har letat efter en partner som både kan få padeln som sport att växa globalt och ta Bela Padelcenter till nya marknader. Every Padel är den perfekta partnern för att få fler att upptäcka den sport jag dedikerat mitt liv till och som nu växer snabbare än någonsin. Vi har länge delat samma vision för padelns utveckling och jag ser fram emot att expandera vårt partnerskap, och ta det till nya marknader utanför Skandinavien i framtiden, säger Fernando Belasteguín.

Samarbetet inleds omgående avseende utveckling av nya produkter och tjänster, marknadsföring, implementering av Bela Padel Concept i Every Padels anläggningar och mer. Bela Padelcenter i Jönköping öppnas i slutet av 2021 av parterna.

Om Fernando Belasteguín, Bela Padelcenter och Bela Bela Padel Concept

Fernando Belasteguín, känd som ”Bela”, är den bästa padelspelaren genom tiderna och har under 16 år i rad varit världsetta. Den 41-åriga argentinaren vann så sent som i mars årets första World Padel Tour-tävling i par med Sanyo Gutierrez(även han Every Padel-ambassadör). Bela Padelcenter är ett klubbkoncept men utgångspunkt i den vision som Bela och teamet bakom Bela Padelcenter har för padeln som sport: Easy to Play, Easy to have fun. Inom Bela Padel Concept har en metodik tagits fram som sträcker sig bortom akademin. Det är ett helhetskoncept kring att förstå padel som sport och har byggts upp kring ledorden Companionship, Sportivity, Work, Humility, Fun & Solidarity. En metodik som förfinats under Belas långa karriär tillsammans med hans tränare Miguel Sciorilli.

Om Every Padel

Every Padel (fd Klövern Padel) ägs idag av ESMG tillsammans med fastighetsbolaget Klövern. I Sverige driver bolaget en rad padelanläggningar och intäkter utgörs primärt av bokade tider, events, försäljning av padelbanor, sponsring och försäljning av utrustning. Nyligen lanserades en tillväxtstrategi inkluderat en internationell expansionsplan, en digital strategi samt skapandet av Every Padel Community vilket innefattar ett team av några av världens bästa spelare, en föreningsplan, samt en satsning på utbildning av unga padelspelare.

• sport
  • padel
  • bela
  • fernando “bela” belasteguín
  • everysport media group ab

Everysport Media Group (ESMG) är en svensk börsnoterad mediakoncern djupt rotad inom sport och spel. Vår strategi utgår från två huvudkomponenter: Content och Media.

Inom Content är ESMG en ledande leverantör av resultatdata, speltips och sportnyheter. Kunder är allt från ledande spelbolag världen över, till svenska mediahus, idrottsförbund och slutkonsumenter.

Två miljoner besökare interagerar varje vecka med ESMGs produktportfölj inom Media. Ledande digitala sajter som SvenskaFans, EliteProspects, FotbollDirekt, HockeySverige, PadelDirekt InnebandyMagazinet, Everysport, Travtjänsten, Sporttjänsten med flera ryms inom detta område.