Scanworld väljer Traveas och Email Composer för framtidens bokningsbekräftelser

Scanworld, en av Sveriges större privatägda affärsresebyråer har valt Traveas produkt Email Composer för berikade bokningsbekräftelser. Email Composer medför nya möjligheter för resebyråer att förvalta den ekonomiska potentialen hos sina resenärer även efter att de bokat sin biljett.

Email Composer fungerar så här: En bokad resa följs som vanligt av en bokningsbekräftelse via e-post. Utöver faktabaserad information som t.ex. flygtider utökar Email Composer bokningsbekräftelsen med behovsanpassad information och köpbara erbjudanden.

Exempel på information som Email Composer presenterar för resenären är alternativa sätt att ta sig till eller från en flygplats, telefonnummer till lokala och pålitliga taxibolag, information om vad en taxiresa från en flygplats bör kosta, restaurangtips och möjlighet att boka bord, boka biljetter till ett musik- eller sportevenemang eller varför inte få en sista chans att boka ett hotellrum eller en hyrbil. Alla erbjudanden är tids- och destinationsstyrda och presenteras snyggt i ett väl strukturerat och helt unikt anpassat e-mail. Här finns även funktioner som kan koppla bokningen till sociala medier samt till kundens mobiltelefon.

-          Email Composer ger oss ett unikt tillfälle att erbjuda våra kunder mer relevant information inför sin resa. Att vi också ges en andra chans att sälja kompletterande produkter även efter att kunden att köpt en resa gör bara tjänsten än mer attraktiv, säger Magnus Linder, VD Scanworld.

-          Email Composer innebär stora möjligheter för en resebyrå, att via relevanta och lättillgängliga erbjudanden förvalta den ekonomiska potentialen hos en resenär även efter att de köpt sin resa. Vi är stolta och glada att Scanworld väljer Traveas som deras förlängda arm vad gäller kompletterande produkter till sina kunder, menar Gustaf Karling, VD på Traveas.

ytterligare information, vänligen kontakta:

Magnus Linder Gustaf Karling

VD Scanworld VD Traveas AB