Traveas i toppen bland heta investeringsobjekt

När RTS Kapitalmarknadsdag 2009 ägde rum på tisdagen, röstade ett 50-tal av Sveriges ledande investerare fram entreprenörsbolaget Traveas i toppen av Sveriges hetaste investeringsobjekt. Efter en landsomfattande uttagning med ett hundratal kandidater kvalificerades 18 företag in till dagen. Det var mycket jämt i toppen och målfoto fick avgöra mellan Traveas och det segrande bolaget. Bevisad framgång via affärer i Norden och övriga Europa samt en globalt skalbar affärsmodell låg bland annat till grund för nomineringen.

Kapitalmarknadsdagen arrangeras av RTS i samarbete med bland andra Näringsdepartementet, Stockholm Business Region, Almega, Invest in Sweden Agency, Grand Hotel, Nutek, TUR 2009, regionförbundet Kalmar Län, och regionen Jämtland/Härjedalen. Representanter från kapitalmarknaden, Näringsdepartementet och från rese- och turistnäringen närvarar. Kapitalmarknadsdagen innefattar seminarium, mingel, utställning och utvärdering av investeringsobjekt.

-           Vi har följt Traveas på nära håll sedan starten då vi tycker att de är spännande bolag som kan tillföra värden till resenäringen. Därför känns det extra kul att även de av oss inbjudna investerarna ser potentialen i bolaget. Vi önskar Traveas lycka till med sin emission på vägen mot AktieTorget säger Otto Wiksell, VD för Razormind, tillika Moderator för Kapitalmarknadsdagen 2009.

-          Vi är givetvis oerhört stolta över att bli utnämnda som ett av Sveriges absolut hetaste investeringsobjekt, inte minst med tanke på den meriterade listan av investerare som röstat på oss. Det känns bra att få ytterligare ett kvitto på att vår strategi och affär ligger i tiden säger Jack Melcher-Claësson, en av grundarna till Traveas.

För mer information, läs på www.rts.se

För ytterligare information vänligen kontakta:

Otto Wiksell, Finans och investeringsansvarig på RTS Jack Melcher-Claësson, Co-founder Traveas

Mail: otto.wiksell@razormind.se Mail: jack@traveas.com

Mobil: +46 70 426 90 02 Mobil: +46 70 787 20 08