Traveas lanserar premiumprodukt för destinationsguider

Mediebolaget Traveas, med Sveriges mest träffsäkra media Email Composer i portföljen, lanserar nu en premiumprodukt speciellt anpassad för Destinationsguider. Traveas har i samband med lanseringen tecknat ett första samarbetsavtal med Arrivalguides, världens största leverantör av nedladdningsbara PDF guider.

Traveas har tagit fram Sveriges mest träffsäkra media genom sin produkt Email Composer. Konceptet bygger på att tjäna pengar på att presentera och driva högkvalitativ trafik vidare till affiliates och annonsörer. Traveas har idag kontrakterat volymer för 2011 om cirka 10 miljoner email och ser en god efterfrågan för tjänsten.

Inom ramen för Email Composer har Traveas tagit fram premiumprodukter, för hotell, hyrbil, transport till och från flygplatser, e-handel och lokala erbjudanden. Nu lanseras också en produkt för destinationsguider. Produkten innebär att leverantörer av Destinationsguider kompletterar Email Composer med lokal information om destinationen samt en möjlighet att ladda hem en destinationsguide via PDF, direkt till mobilen alternativt få ett fysiskt exemplar i brevlådan.

I premiumprodukten för Destionationsguider får samarbetspartnern en speciellt utformad plats i Email Composer för att promota sitt destinationsunika innehåll. Affärsmodellen består av en kombination av CPM, CPC och/eller CPO.

Först ut att använda premiumprodukten Destinationsguider är bolaget Fastcheck och deras Arrivalguides, som distribuerar unik destinationsinformation till resenärer  genom samarbeten med bolag som SAS , Ryan air, Easyjet , Continental , Germanwings, Norwegian, Airberlin, SJ etc. Guiderna kan läsas online och/eller laddas ner som PDF fil som sedan kan skrivas ut och tas med under hela resan. Fastcheck har under sitt varumärke Arrivalguides destinationsguider för ca 400 destinationer på 22 olika språk med över 500 000 nedladdade guider varje månad.

Magnus Aideborn VD på Fastcheck Arrivalguides ”Vi är oerhört glada och stolta över detta samarbete och möjligheten att även genom Traveas unika produkt hjälpa resenären med uppdaterad reseinformation. Det är också en strategiskt steg i vår utveckling av att hjälpa resenären med reseinformation inte bara i planeringsläget utan under hela Resan”.

VD Traveas AB

E-post: gustaf@traveas.com