Traveas ökar dialogen med aktiemarknaden

Som ett led i en ökad marknadskommunikation mot aktiemarknaden kommer Traveas att kommunicera när större annonsavtal och medieaffärer ingås, med start nu.

Årets fyra första månader har präglats av att introducera bolagets koncept Email Composer som en ny mediekanal på marknaden. Ett flertal presentationer har gjorts till ledande mediebyråer i Sverige, samt direkt mot större potentiella annonsörer.

Som medieaktör kommer Traveas att representera volymer om mer än 15 miljoner bokningsbekräftelser för 2011, så kallade transaktionsmail. Varje skickat email ger intäkter via relevanta textlänkar och anpassade annonser.

Resultatet av ovanstående säljaktiviteter resulterar löpande i att bolaget knyter till sig nya annonsörer som vill vara med och synas i dessa email. Totalt har bolaget redan knutit annonsörsavtal för en bra bit över en halv miljon kronor under 2011.

Traveas kommer inte att kunna kommunicera samtliga affärer som löpande görs (då många avtal är relativt små). Men för att öka transparensen i vårt dagliga arbete ämnar bolaget meddela alla affärer som görs från 100 000 kr och uppåt.

Jack Melcher-Claësson

Vice VD Traveas AB