Traveas ökar farten och rekryterar

Traveas ökar farten och rekryterar, tar lead för att skapa Sveriges mest träffsäkra media

Mediebolaget Traveas ökar nu tempoti utvecklingen av Email Composer, Sverige mest träffsäkra media. Detta som en följd av de senaste affärer med bland andra Svenska Golfförbundet samt den ökade efterfrågan som bolaget ser kring tjänsten.  Traveas har därför rekryterat den mycket erfarna Java/Scala utvecklaren Olle Kullberg till teamet.

Olle ar en dokumenterat erfaren Scala utvecklare, med mycket gedigen bakgrund. Olle är dessutom författare till den allra första Scala-boken på svenska, som släpps nu till årsskiftet.

”Vi ser en god efterfrågan av Email Composer samt att vi redan har kontrakterat volymer för 2011 om cirka 10 miljoner email vill vi redan nu ta höjd för det extra arbete som kommer att krävas för att ligga i fas med den tillväxt vi ser komma. Vi är mycket glada att vi har fått med Olle i teamet, han kommer bli en stor tillgång för vår fortsatta utveckling säger Gustaf Karling, VD Traveas.”

Läs mer om Olle på:

VD Traveas AB