Nessa är ESS Groups första egna rosévin

ESS Group lanserar eget medelhavsrosé

ESS har sen ett år tillbaka gett sina gäster möjligheten att uppleva Medelhavet på nya sätt genom den egna hotell-yachten ESSoESS. Nu tar man nästa steg och tillsammans med det franska vinmakarparet Claire & Adrien Fabre lanseras det helt egna rosévinet NESSA.

Under 2023 har ESS startat mikrobryggeri och vinimport under namnet Råå/Co samt blivit delägare i innovativa cocktailbolaget Tap Dance. Lanseringen av medelhavsrosét NESSA görs idag och finns redan att beställa på systembolaget.

”Sen 2007 har vi byggt hotelldestinationer men länge drömt om att få skapa ett eget rosévin. Provningar och arbetet tillsammans med vinmakarparet Claire och Adrien har varit omfattande och nu kan vi äntligen presentera resultatet, ett klassiskt exempel på det bästa som sydfrankrike kan erbjuda. Ekologiska druvor, friskt och med fin livlighet, precis som sommaren ska vara när den är som bäst.” berättar Patrick Olsson VD på RÅÅ/Coo.

Sommarförberedelserna på ESS 11 hotelldestinationer är i full gång och nu innefattas dessa också av lanseringen kring det första egna vinet. Förutom att gästerna kan uppleva detta prisvärda rosévin så finns vinet också att beställa på Systembolaget.

”Vi är så förväntansfulla på vad alla gäster ska tycka och känna kring NESSA. Doften är blommig och bjuder på krämiga jordgubbstoner tillsammans med ursprungstypisk fin örtighet. Ja, och så serveras det naturligtvis riktigt kallt och vi tror på massa fint väder och sol”, fortsätter Patrick Olsson.

Produktinfo:

Nessa Rosé är klassiskt exempel på det bästa som sydfrankrike har att erbjuda. Lagom till att värmen börjar komma så lanserar vi denna nyhet. Bakom hantverket och magin står vinmakarparet Claire & Adrien Fabre.

Denna typiska medelhavsrosé är gjord med ekologiska druvor. Det är ett friskt vin med en fin livlighet. Vinet har en ljus rosa färg som vittnar om ursprunget. Doften är blommig, med toner av färska bär följt av örter. Smaken har en balanserad syra och rik struktur. Här kommer krämiga jordgubbstoner fram tillsammans med en ursprungstypisk örtighet.

Passar till:

Livet, poolen, solen och grillen. Men också till grillad kyckling med citron och örter, stenugnsbakad pizza med inlagd paprika, svarta oliver och generösa mängder lufttorkad skinka. Magiskt vin på alla sommarens tillställningar, passar både till minglet och maten.

Övrigt:

Nessa Rosé IGP Mediterranée, Frankrike

Druvsammansättning: 50% Grenache, 50% Caladoc

Artikelnummer: 55978-01

Pris: 149 kr

Alkoholhalt: 12,5%

Magnumflaskan lanseras den 10/6

Hemsida: www.nessawines.com

Nu har ESS Groups familj växt till totalt 15 hotell- och resortdestinationer i Sverige, Norge och Danmark, samt en yacht i Palma Mallorca med 4 dubbelrum.

I Göteborg finns city-resorten Jacy’z Hotel & Resort, Luxury Boutiquehotellet Pigalle och Lifestylehotellet Bellora. Söderöver ligger destinationshotellen, Falkenberg Strandbad, Ystad Saltsjöbad och det lilla gourmethotellet Villa Strandvägen. MJ'S hittar du i Malmö och i Västerås finns The Steam Hotel byggt i ett 100 år gammalt ångkraftverk. Ellery Beach House är placerad i den vackra naturen på Lidingö och Fýri - Resort of Norway är vår första mountain boutique resort i Hemsedal, Norge. I Danmark ser det riktigt godt ut med strandhotellet Marienlyst i Helsingör. Just nu jobbar vi med att utveckla Örenäs Slott som blir Maryhill, Hjortviken i Hindås, en ny sorts hästgård som heter Skönabäck och en till dansk resortupplevelse i Köge.

Vi älskar mat, dryck och musik så vi är också aktiva partners i restauranger så som Cheri-Lee, Barabicu, Tranquilo, Villa Odinslund, Villa Johanneberg, Port du Soleil, 8ight & EXCET

Innovation och andra närliggande branscher har alltid intresserat oss vilket gjort att vi också är en del av inrednings- och konceptbyrån Spik Studios, e-handeln Home of ESS, hårdrocksbandet Nestor, co-living-bolaget 20-30 Coliving och nu det egna rosévinet NESSA.

Vi letar alltid efter människor som vill vara en del av vår resa framåt. Här hittar du alla lediga jobb. Varmt välkommen till oss på ESS!