ESS lanserar Boe – uppmärksammas av Vogue

ESS lanserar Boe – uppmärksammas av Vogue

ESS Group fortsätter att verka inom fler branscher än bara hotellupplevelser och lanserar nu ett eget livsstilsvarumärke för sovrummet – Boe. Sen starten på Ystad Saltsjöbad för 17 år sedan har det blivit över 5 miljoner hotellnätter på ESS olika destinationer och Boe’s kollektion är sprunget ur den erfarenheten. Förutom designade sängar innehåller kollektionen en rad matchande produkter för hela sovrummet, för varför ska man inte kombinera sin säng med rätt pyjamas?

”Sen starten 2007 på Ystad Saltsjöbad har vi testat otal antal externa sängmärken, material, design och konstruktioner. Våra gäster vill sova och ligga skönt och insikterna från 5 miljoner hotellnätter är början till skapandet av Boe. Våra gäster har sagt det tydligt - hög kvalitet, design, sköna täcken, nya färger och stora kuddar. Men också att ett bra hotellrum har alla detaljer i upplevelsen på. Det har vi tagit med oss till Boe, att vi inte stannar vid endast sängen utan att det finns en rad produkter i sängkammaren som också ska linjera och passa med själva sängen, och personen. Därför kommer Boe med en helt unik produkt range i form av pyjamas, lounge wear, kimonos, sovmasker som alla passar tillsammans.” förklarar Jonas Stenberg, VD ESS Group.

Mönstren och färgerna för Boe är innovativt konstnärliga och pyjamas, lakan, sänggavlar, tofflor och kimonos matchas på ett nytt sätt. Alla kommer kunna hitta sin egna stil. Man lanserar i Sverige via e-handeln Home of ESS men framåt är det den internationella marknaden som man arbetar mot.

Redan nu ser man internationellt intresse för Boe. Vogue uppmärksammade nyligen lansering och skrev ”Swedish high-end hospitality company ESS Group's new venture, the lifestyle brand Boe, makes a compelling case for matching your night attire with your bed.”

”Våra gäster har under många år frågat oss om man kan köpa sängen, täcket och kuddarna som man just sovit i. Nu blir det äntligen verklighet men med ett sovrumsvarumärke som går än längre i vad man kan erbjuda när det kommer till personalisering, nya mönster, design och konstruktion. Vi vet att det finns gäster och kunder som inte vill stanna vid att bara köpa en riktigt bra säng utan att också kunna få högsta hotellkvalitet när det kommer till täcken, lakan, kuddar och inte minst att matcha allt med sköna pyjamasar. berättar Jonas Stenberg.

Lanseringen startar under våren och hela kollektionen består av totalt 35 olika produkter. Hela kollektionen säljs exklusivt på www.homeofess.com

Mer info:

VD, ESS Group

Tel -: 0733-195818

Mail: jonas@essgroup.se

Cecilia Bolandrina

VD, Home of ESS

Tel -:070-181 34 42

Mail: cecilia.bolandrina@homeofess.com

Länk till artikel i Vogue: https://www.voguescandinavia.c...

Länk till Home of ESS: https://homeofess.com/se/inspo...

Länk till Boe: https://www.boebedroom.com/se