"Den snabba framgång vi haft på MJ’S handlar egentligen om en sak. Människorna som jobbar här. Därför är vi nu otroligt glada och stolta över att ha fått in Mikael i teamet." - Arvid Falk, Hotel Manager

MJ’s sätter baren i fokus med Mikael Nilsson från Strøm som ny barchef

MJ’S har bara varit öppet i drygt ett år men redan hunnit skapat en mötesplats full av spännande upplevelser i hjärtat av Malmö. En bar istället för reception, en grönskande restaurang med ett sätt att njuta av mat och dryck som överraskar, rum och korridorer som inspirerar och sist men inte minst, det så kallade inre rummet. En plats som har sitt helt egna liv, öppettider, puls och innehåll. Förutom allt detta har teamet på plats ett fokus på att skapa stamgäster och ambassadörer.

Just det där med baren är något man nu tar till nästa nivå när man rekryterat Mikael Nilsson som ny barchef. Mikael kommer senast från Strøm, baren som han öppnade tillsammans med sin bror i Köpenhamn för 6 år sedan. Många är de både Köpenhamnsbor och turister som gått omvägar för att besöka denna bar, som under åren blivit ett populärt tillhåll även för stans bartendrar på grund av sin kreativitet i kombination med kvalitet och personlig service. ”Ström har även fungerat som en slags talangfabrik för lovande bartenders, där vi pushat folk som vi sett potential i”, berättar Mikael.

Den snabba framgång vi haft på MJ’S handlar egentligen om en sak. Människorna som jobbar här. Därför är vi nu otroligt glada och stolta över att ha fått in Mikael i teamet och genom hans kunskap, kreativitet, känsla och fantastiska personlighet få ta våra barer till en helt ny nivå. På MJ’s älskar vi att överraska, utveckla och förnya, alltid med fokus på att få gästerna att komma tillbaka och jag är övertygad om att Mikaels arbete kommer bli en otroligt viktig del i detta arbete. Det räcker med att kolla in den splitter nya barmenyn för att förstå att det här kommer bli succé, berättar en nöjd Arvid Falk, Hotel Manager på MJ’S.

Mikael ser nu, efter sex års pendlande, fram emot att ta med sig all den kunskap och erfarenhet som Strøm, och även tidigare perioder i London gett, till sin hemstad Malmö och MJ’s. ”För mig är det alltid den kreativa processen som är drivkraften, och dessutom börjar det hända mycket i Malmö nu vilket känns otroligt kul efter en lång period av (lite för) mycket Stockholmsfixering”, fortsätter Mikael.

På MJ’s finns i nuläget två barer, dels lobbybaren som är det första du möts av när du kliver in i det färgglada och flamingofyllda hotellet, men även den så kallade Inre baren. För Mikael har de två ”helt olika identiteter, samtidigt som du ska känna att du är på MJ’s oavsett vart du väljer att ta din drink. Vi ska vara en genuin hotellbar med internationell atmosfär, där såväl förstagångs-cocktaildrickaren som cocktailnörden känner sig hemma och sedda”. Han berättar att han ”ser fram emot en Inre bar där menyn ändras ofta och folk suktar efter helgen för att de vet att det alltid finns något nytt att upptäcka”.

I början på året blev MJ’s utsett till Malmös bästa bar av Nöjesguiden, och Mikael sticker inte under stol med vad som är nästa mål: ”Sveriges bästa bar, givetvis”, avslutar han.

Arvid Laban Falk

Hotel Manager MJ’S