Nyt dansk hotel på vej: ESS Group bringer med Rox Resort lidt af Hong Kong, England, Sverige og Helsingør til Køge

ESS Group overtog i 2019 Marienlyst Strandhotel og fik dermed sin første danske destination. Flere danske projekter lå førhen ikke i kortene for ESS Group, men nogle muligheder er for gode til at lade passere.

Sådan én mulighed opstod i Køge direkte på stranden med udsigt over Køge Bugt, kun 20 minutters kørsel fra København. Der skal det nye Rox Resort husere fra sommeren 2025.

”Vi har fra start følt os hjemme i Danmark. Vores koncept falder i danskernes smag, og derfor har det været naturligt for os at se på flere muligheder. Vi er derfor meget stolte af, at vi snart kan byde velkommen til vores 15. destination – denne gang i Køge,” fortæller Jonas Stenberg, CEO i ESS Group og fortsætter: "ROX Resort bliver et strandresort af højeste internationale klasse. Vi har hentet inspiration fra Marienlyst, og fra det, som vi er lykkes med at skabe gennem årene i Sverige såsom Ystad Saltsjöbad, Hotel Pigalle i Göteborg og Ellery Beach House i Stockholm.”

Rox Resort bliver et indbydende og elegant resort med en følelse af at komme hjem. Inspirationen og detaljer er bl.a. hentet fra Hong Kong og England.

Nyd vuet over Køge Bugt fra poolterrassen

Højdepunkterne på Rox Resort er mange. Men noget, der helt sikkert vil skille sig ud, er udendørspoolen på tagterrassen, der kommer til at tilbyde et vue, man ellers skal lede længe efter.

”Vi er allerede forelskede i stedet. Håbet er, at københavnerne, byen Køge og hele oplandet vil sætte lige så meget pris på det, som vi allerede gør,” udtaler Jonas Stenberg.

Rox Resort kommer til at tilbyde 158 dobbeltværelser, 8 mødelokaler med plads til 400 personer, hvoraf det største lokale kan huse op til 190 personer. Hotellets pool club har tre pools, hvoraf den ene er på tagterrassen. Hotellets gæster får glæde af flere restauranter og barer. Udendørsområderne byder på masser af aktiviteter med padel- og fodbodbaner, flere terrasser, en hyggelig gårdhave med mulighed for at tage et spil petanque eller bare nyde den smukke have, der omkranser hotellet. Rox Resort er bygget i en meget høj standard, når det kommer til energieffektivitet og bliver et af Danmarks mest energieffektive resorthoteller.

Michael Lauritsen, der også er administrerende direktør for Marienlyst Strandhotel, bliver som Country Manager for hele ESS Group Danmark øverste ansvarlig for Rox Resort. Carl Hegestad, der i dag er hotelchef på Ystad Saltsjöbad, bliver administrerende direktør.

For mere information:

CEO ESS Group

jonas@essgroup.se

0733-195818

Michael Lauritsen

Country Manager - ESS Danmark

CEO Marienlyst

ml@marienlyst.dk

+45 2049 7975

www.roxresort.com

www.instagram.com/roxresort

Om ESS Group

ESS Group ønsker at skabe destinationer, resorts og oplevelser, der får gæsterne til at vende tilbage. Det startede i 2007 på Ystad Saltsjöbad med en stærk idé om at skabe unikke mødesteder formet af unikke karakterer. Vi drives af passion, legeglæde, professionalisme og ønsker med et personligt præg at skabe lønsomhed og gæsteoplevelser i verdensklasse. Hvis vi skal opsummere alt, og når vi gør alt rigtigt, siger vi "We create moments of happiness".

ESS Group består af i alt 15 hotel- og resortdestinationer i Sverige, Norge og Danmark, samt en yacht i Palma de Mallorca med fire dobbeltværelser.

Michael Lauritsen

Press contact CEO Marienlyst Strandhotel +4520497975