Sveriges bästa mötesanläggning finns på västkusten

Sveriges bästa mötesanläggning finns på västkusten

Att Falkenberg Strandbad är destinationen på allas läppar råder det inga tvivel om. Ytterligare ett bevis kom Ikväll, när Falkenberg Strandbad kammade hem utmärkelsen som ”Årets Mötesanläggning i Sverige”. Priset delas årligen ut på Nordens största fackmässa inom mötes- och eventindustrin – Möten & Events.

– Om jag ska vara ärlig är vi väldigt överraskade, men inte förvånade. Det är helt i linje med våra höga ambitioner när det kommer till just mötesupplevelsen, säger Anders Nilsson, VD för Falkenberg Strandbad.

I tävlingskriterierna läggs stort fokus på anläggningarnas förmåga att erbjuda sina gäster upplevelser, tjänster och miljöer utöver det vanliga. Förmågan att leverera unicitet och ”det lilla extra” lyfts också fram som särskilt viktigt.

För Falkenberg Strandbad är konferenser och möten en nyckel till högre beläggning och fler trogna gäster:

– Vi har bestämt oss för att vi ska erbjuda en komplett mötesplats för företag och organisationer och service i världsklass, i kombination med Sveriges bästa hotellspa och lyx i största allmänhet. Vi har fått fin respons. Vårt gästantal har mer än fördubblats sedan vi tog över och ifjol nådde hotellet en beläggning på anmärkningsvärda 83 %. Så varför gillar våra gäster oss? Jag tror det är för att vi gillar dem, säger Anders Nilsson.

Falkenberg Strandbad fick emotta sitt pris under onsdagskvällen på plats på Nordens största och mesta affärsinriktade fackmässa inom mötes- och eventindustrin – Möten & Events i Göteborg.

Falkenberg Strandbads övriga framgångar i korthet:

• Den totala försäljningen för 2015 landade på 118 miljoner kronor. Det är en ökning med 12 % jämfört med föregående år
  • Falkenberg Strandbad har tillväxt för femte året i rad.
  • Sedan ESS Group tog över hotellet 2011 har man tredubblat omsättningen.
  • Det arbetar motsvarande 105 heltidstjänster på hotellet och man börjar etablera sig som en av de största arbetsgivarna i Falkenberg.
  • Utsedda till Sveriges bästa hotellspa 2015 i World Spa Awards, Luxury Spa Hotel of the Year – Luxury Travel Guide, Best Spa Resort – Luxury Hotel Awards.

För mer information vänligen kontakta:
Anders Nilsson, VD Falkenberg Strandbad
Email: anders.nilsson@strandbaden.se

www.strandbaden.se

@strandbaden

I Göteborg driver vi idag Luxury Boutiquehotellet Pigalle och Lifestylehotellet Bellora. Söderöver ligger destinationshotellen, Ystad Saltsjöbad och Falkenberg Strandbad. ESS Group är även aktiva partners i ett flertal restauranger såsom; Barabicu, Tranquilo, Villa Odinslund, Villa Johanneberg, Port du Soleil, Brasserie Lipp, 8ight samt Spik Studios som utvecklar inspirerande, personliga koncept inom hotell, restaurang och offentliga miljöer.