Från vänster: Albin Waldeck, Brand Manager Malin Ohldin, KAM  Susanne Hellberg, Business Development Manager Pharmacy Stig Tornell, CEO - VD DOZ Apotek
Från vänster: Albin Waldeck, Brand Manager Malin Ohldin, KAM Susanne Hellberg, Business Development Manager Pharmacy Stig Tornell, CEO - VD DOZ Apotek

Essity tilldelas "Årets Leverantör" av DOZ Apotek

Essity har utsetts till "Årets Leverantör" av DOZ Apotek för deras framgångsrika partnerskap med fokus på kundvärde. En betydelsefull utmärkelse för hygien- och hälsobolaget Essity som har en tydlig strategisk inriktning på just apotekssektorn.

Genom att optimera sortimentet, öka synligheten och dela kunskap om produkterna har Essity förenklat för såväl konsumenter som personal på DOZ Apotek.

Ansvariga för affärsområdet apotek i Sverige är Essitys Susanne Hellberg, Business Development Manager Pharmacy och Malin Ohldin, Key Account and Business Development E-Commerce Manager.

– Vi är så stolta! Utmärkelsen visar vårt engagemang för att tillhandahålla högsta kvalitet och värde till våra partners, liksom vårt engagemang för att kontinuerligt förbättra vår kombinerade verksamhet. Partnerskapet med DOZ Apotek är ett bra exempel på hur en stark relation och fokuserat arbete kan leda till framgång, säger Malin Ohldin, Key Account and Business Development E-Commerce Manager.

Juryns motivering lyder:

”En engagerad samarbetspartner som brinner för att utveckla vår gemensamma affär. Tillsammans med DOZ Apotek har leverantören bidragit med flertalet kategorisamarbeten och insikter som gjort vår affär starkare, samt uppskattade utbildningsinitiativ för vår personal. Fokuset har hela tiden utgått från kundens behov vilket hjälpt oss förbättra ett redan attraktivt utbud i butik och online. Åretsleverantör har även under flera års tid gjort ett starkt resultat på DOZ Apotek med ett rekordstarkt 2023”

Kraftig tillväxt inom apotekssektorn
De senaste fem åren har Essity upplevt en stark tillväxt inom apotekssektorn, med en ökning på nästan 400 procent bara under denna period. Genom att förstå och tillgodose behoven har företaget förbättrat sitt utbud både i butik och online – samtidigt som man stärkt sin affär genom olika kategorisamarbeten.

– Genom att optimera vårt sortiment, öka synligheten och dela kunskap om våra olika produktområden har vi arbetat för att förenkla navigeringen inom våra sortiment och öka medvetenheten om våra produkter, säger Susanne Hellberg, Business Development Manager Pharmacy.

För ytterligare information, kontakta:
Communication Director Norden
Mobile +46 721 414 299
sofia.hallberg@essity.com

Om DOZ Apotek:
DOZ Apotek drivs av Admenta Sweden AB som ägs av CEPD N.V. (Corporation of European Pharmaceutical Distributors N.V.), ett av de ledande företagen på Europas läkemedelsmarknad. CEPD grundades 2008 och är en erfaren och kunnig hälsovårdsaktör med huvudkontor i Amsterdam, Nederländerna. CEPD förvaltar den tredje största apotekskedjan i Europa med över 1300 apotek i Polen, Litauen och Sverige.

Om Essity
Essity är ett ledande globalt hygien- och hälsobolag. Vi ökar människors välbefinnande genom våra produkter och tjänster. Försäljning sker i cirka 150 länder under de globalt ledande varumärkena TENA och Tork samt andra starka varumärken såsom Actimove, JOBST, Knix, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Modibodi, Nosotras, Saba, TOM Organic, Tempo, Vinda och Zewa. Essity har omkring 48 000 medarbetare. Nettoomsättningen 2022 var cirka 156 miljarder kronor (15 miljarder euro). Huvudkontoret ligger i Stockholm och Essity är noterat på Nasdaq Stockholm. Essity bryter barriärer för ökat välbefinnande och bidrar till ett hälsosamt, hållbart och cirkulärt samhälle. För mer information, besök www.essity.se.

Essity är ett ledande globalt hygien- och hälsobolag. Vi ökar människors välbefinnande genom våra produkter och tjänster. Försäljning sker i cirka 150 länder under de globalt ledande varumärkena TENA och Tork samt andra starka varumärken såsom Actimove, JOBST, Knix, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Modibodi, Nosotras, Saba, TOM Organic, Tempo, Vinda och Zewa. Essity har omkring 48 000 medarbetare. Nettoomsättningen 2022 var cirka 156 miljarder kronor (15 miljarder euro). Huvudkontoret ligger i Stockholm och Essity är noterat på Nasdaq Stockholm. Essity bryter barriärer för ökat välbefinnande och bidrar till ett hälsosamt, hållbart och cirkulärt samhälle. För mer information, besök www.essity.com.