ESSVE drar på roadshow i hela byggsverige

Under hösten åker ESSVE på roadshow till 40 olika orter runt om i Sverige, från Luleå i norr till Malmö i söder. Här kommer det finnas möjlighet att testa nyheter, vinna VIP-resa till Barcelona tillsammans med ”Bygglovs-Matte” och köpa produkter till kalaspriser. Besökarna kommer även att få möjlighet att testa nästa generations skruv, ESSDRIVE, som lanseras på Nordbygg under våren 2018. ESSVE Roadshow riktar sig till hantverkare och proffs inom byggbranschen.

Roadshowen startar måndagen den 21 augusti i Luleå och avslutas i Visby den 26 oktober. Roadshowen består av de sex stationerna: Karm, Spik, Lim och fog, Infästning, Skruv och en bil med både bilrack och ESSBOX-väskor. Utöver det finns en trailer med test och förhandstitt av ESSDRIVE och besökarna kommer även att få nygrillade hamburgare. Roadshowen stannar hos utvalda bygghandlare runt om i Sverige.

– Vi har haft ett stort intresse från återförsäljare och hantverkare att anordna en rikstäckande roadshow där de kan se och testa våra innovativa produkter. Den nära kontakten med byggare och lyhördhet för deras behov och önskemål är en grundpelare i alla våra kundrelationer. Under roadshowen kommer vi också ge många råd och tips om hur våra produkter bäst används, säger Brita Bläsung, Marknadschef på Essve Sverige.

På Spikpistolsstationen kommer säkerhet och utbildning vara i fokus och vi vill uppmana så många hantverkare som möjligt att anmäla sig för att minska skaderisken.

– Enligt Arbetsmiljöverket inträffade över 33 000 arbetsolyckor i Sverige under förra året. Det är en alldeles för hög siffra. Vi tycker säkerheten är viktigast av allt och vill därför utbilda proffsen i spikpistolssäkerhet för att undvika fler olyckor, säger Brita.

På roadshowen finns chansen att vinna VIP-resor till Porsche Mobil1 Supercup 2018 i Barcelona. Vinnarna kommer tillsammans med Mats ”Bygglovs-Matte” Karlsson att besöka F1-depån, se ett F1-lopp och prata med förarna efter loppet.

För mer information och anmälan till ESSVE roadshow, hittar du här: www.essveroadshow.se

Turnéplan:

24-okt Ronneby

25-okt Valdemarsvik

26-okt Visby

För mer information, kontakta:
Brita Bläsung, Marknadschef ESSVE Sverige
brita.blasung@essve.se

• karm
  • skruv
  • lim och fog
  • spik
  • byggsverige
  • essdrive
  • brita bläsung
  • bygglovs-matte
  • turné
  • roadshow
  • essve roadshow

Essve utvecklar och marknadsför ett brett sortiment av produkter och lösningar inom fästteknik. Sedan 1970 har Essve hjälpt sina kunder att bli mer effektiva.

I nära samarbete med återförsäljare, byggare och industrikunder tar Essve fram innovativa lösningar som underlättar arbetet och ger ett bestående resultat.