Ulrika Wallberg, ny CEO för Estrella sedan mitten av augusti 2021.

Ett snack med Ulrika Wallberg: Estrellas nya CEO

Estrellas nya CEO Ulrika Wallberg har spenderat sin första månad i Göteborgs krispigaste chipsfabrik och börjar bli varm i kläderna. Så vem är Ulrika Wallberg och vilka intryck har hon efter första månaden? Vi tar ett snack(s).

Hur känns det att komma till chipsfabriken?
Jag har jobbat med mat i någon form i princip hela mitt liv i olika roller. Alltifrån marknad, sälj, affärsansvarig och VD i Sverige och Norden och alltid med älskade varumärken, som frysta ärtor på Findus, kaffe på Zoégas till konfektyr och djurmat på Nestlé och nu senast njutning på Hemmakväll. Så att nu komma till Estrella känns naturligt och rätt. Jag älskar god mat, godis och snacks själv men också för att det berör alla på något sätt. Det måste smaka bra men också kännas bra. Som tidigare samarbetspartner har jag uppfattat Estrella som ett innovativt företag med ett winn-winn fokus och denna bild bekräftas

Hur är stämningen på Estrella?
Energin är fantastisk. Det är ett professionellt och familjärt klimat på samma gång. Estrella präglas av en samarbetsvilja som sträcker sig över verksamhetens alla delar. Jag är imponerad över resultaten som Estrella levererat under åren och ser nu att det kommer från lagarbete. Det är ett imponerande team som byggts upp.

Vad är ditt fokus nu?
Den första tiden har mitt fokus varit att sätta mig in i allt. Lära känna alla, förstå vad alla brinner för, förstå företaget, möjligheter och utmaningar. Nu är det dags att tillsammans börja processen med att sätta nya ambitiösa mål som fortsätter framgångsresan och tar Estrella till nya höjder. Hälsa och hållbarhet blir två viktiga områden att fortsätta prioritera och arbeta aktivt med.

Favoritsnacks?
Svårt att bara välja ett… Krispiga Nätchips, spröda Linschips, klassiska Sourcream & Onion chips och så det nya Jordnötssmöret! Både Creamy och Crunchy.